هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی آغاز شد

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی امروز سه شنبه با اجرای تئاتر «ارابه مرگ» به کارگردانی «مهدی میرخورلو» در تالار شمس بجنورد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی از امروز سه شنبه یکم آذرماه با رقابت 10 اثر نمایشی از شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، گرمه و جاجرم آغاز شد و تا روز پنج شنبه سوم آذرماه ادامه دارد.

 

بر اساس این خبر، در اولین روز از برگزاری جشنواره هفدهم، نمایش «ارابه مرگ» به کارگردانی «مهدی میرخورلو» از بجنورد ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه، «مرگ بر مرگ» به کارگردانی «لیلا احمدی» از اسفراین  ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه، «مهمانی انگشت‌ها» به کارگردانی «طاهره رنجبر» از بجنورد ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه و «میزان» به کارگردانی «امیر حصاری» از بجنورد ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار شمس بجنورد اجرا می شود.

 

همچنین در روز دوم جشنواره هم نمایش «ترنج» به کارگردانی «مصطفی شکاریان» از گرمه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه، «تهران کنار پنجره» به کارگردانی «علی سعادتی» از بجنورد ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه، «گوهر» به کارگردانی «عطیه یوسفی» از شیروان ساعت  ۱۷ و ۳۰ دقیقه و «مرغ حق روی درخت کنار» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی» از اسفراین ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به روی صحنه می رود.

 

نمایش «دستور» به کارگردانی «مهدی فخرانی» از جاجرم ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه و «ثانیه صفر» به کارگردانی «سعید نیستانی» از بجنورد ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هم دو اجرا در آخرین روز برپایی جشنواره به شمار می رود.

 

برگزاری سه کارگاه آموزشی با تدریس «سیروس همتی» از اساتید برجسته کشوری هم به عنوان برنامه های جنبی این جشنواره به شمار می رود که اول و دوم آذرماه ساعت ۱۹ و سوم آذرماه ساعت ۱۶ در آمفی تئاتر مجموعه ایثار بجنورد برگزار می شود.

 

«حسین فدایی حسین»، «سیروس همتی» و «سید مهدی کشمیری» داوری هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌شمالی را بر عهده دارند که اثر برگزیده در آیین اختتامیه که سوم آذرماه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در تالار گلشن بجنورد برگزار می شود، معرفی خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1234324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha