جهاد تبیین رسالت خطیر متولیان فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت جهاد تبیین برای مقابله با توطئه های دشمن تدکید کرد و گفت: این مهم رسالت خطیر متولیان فرهنگی و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شامگاه(29آبان)، در نشستی با حضور نهادهای فرهنگی، نهاد نمایندگی‌ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان لرستان، دانشگاه ها و حوزه های علمیه که در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، گفت: همه ما در حوزه فرهنگی رسالت سنگینی بر دوش داریم.

 

نماینده ولی فقیه درلرستان با بیان اینکه اولین وظیفه همگی ما کار فرهنگی است، افزود: کار فرهنگی به معنای تبلیغ، تبیین، تعلیم و تربیت، ارشاد، هدایت و امربه‌معروف و نهی از  منکر است.

 

وی انجام کار فرهنگی را کاری الهی خواند و عنوان کرد: کار فرهنگی و تبلیغ دین راه و روش انبیاء الهی‌ در طول تاریخ بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با بیان اینکه در آیات قرآن به «جهاد کبیر» که به یک معنا همان «جهاد تبیین» است، اشاره شده است، گفت: کار متولیان فرهنگی هم کار تبیینی‌است.

 

وی یادآور شد: با توجه به اتفاقات اخیر می توان گفت همه ما درگیر یک «جنگ جهانیِ مجازی» هستیم، ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که نیازمند یک فعالیت مضاعفی هستیم و باید از ظرفیت حوزه و روحانیت روحانیون لرستانی مقیم قم یا دیگر روحانیون و چهره‌های مطرح و تاثیرگذار فرا استانی برای جهاد تبیین، تبلیغ، هدایت و ارشاد استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 1234339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha