لزوم ورود خیران و واقفان برای حمایت از تولید دانش بنیان

مجیدی با اشاره به لزوم ورود خیران و واقفان برای حمایت از تولید دانش بنیان، گفت: فرهنگ کارآفرینی باید به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد حسن مجیدی صبح امروز سه شنبه (۱ آذر) در دیدار با کارکنان پارک علم و فناوری با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: این مجموعه وظیفه دارد چرخه علم و فناوری را کامل کند تا به قدرت برسیم و پارک علم و فناوری واسطه ای بین دانشگاه، صنعت و جامعه است.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت این مجموعه از سال ۱۳۹۰ در استان، ادامه داد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب «مشکلات اقتصادی علاج‌پذیر است و حتماً باید علاج شود البته عجله و توقع رفع دفعی آنها واقع‌بینانه نیست اما امیدواریم بخشی از آنها در سال جدید که سال اول قرنِ 15هجری شمسی است، برطرف شود».

 

وی با بیان اینکه هدف از تعیین شعار سال جهت‌دهی به حرکت مسئولان دستگاه ها و آحاد مردم است، گفت: تمرکز بر مسئله تولید در سال‌های اخیر بخاطر این است که کلید حل مشکلات اقتصادی است ضمن اینکه رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، بهبود رفاه عمومی و همچنین افزایش اعتماد به نفس و عزت ملی در گرو رونق تولید ملی است.

 

مجیدی با تأکید بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در سال جاری، عنوان کرد: اما متاسفانه فرهنگ کارجویی بر فرهنگ کارآفرینی غالب است و باید از ظرفیت ائمه جمعه و افرادی که تریبون و رسانه دارند بیشتر به فرهنگ کارآفرینی پرداخته شود.

 

ضرورت تأمین مکان برای استقرار شرکت های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره پتانسیل های علمی در استان، افزود: در بحث زیرساخت ها برای استقرار شرکت ها با مشکل مواجه هستیم و ساختمانی که از سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما زیرساخت های آب، گاز و ... نیست.

 

وی با تأکید بر ضرورت تأمین مکان برای استقرار شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان، گفت: اگر این شرکت ها در پارک مستقر نباشند نمی تواند از مزایا بهره مند شوند.

 

مجیدی در ادامه بیان کرد: تشویق خیران و واقفان برای حمایت از تولید دانش بنیان باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

 

فعالیت ۱۸۲ واحد فناور در سطح استان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به وجود ۱۸۲ واحد فناور در سطح استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۸۰ واحد فناور در بیرجند، ۱۶ واحد در طبس، ۳۵ واحد در قاین و  ۲۷ واحد در فردوس فعالیت می کنند.

 

وی ادامه داد: از واحدهای فناور در سطح استان ۴۵ مورد شرکت دانش بنیان هستند. از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۳۶ استغال از این شرکت ها ایجاد شده است.

 

مجیدی در پایان گفت: باید در هر شهرستان مرکز رشد ایجاد کنیم و پیگیری می کنیم که دانشگاه ها هم مرکز رشد مشترک با پارک علم و فناوری استان داشته باشند تا از خدمات قانونی بهره مند شوند.

 

 

 

کد خبر 1234342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha