جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در کنار بچه‌های مسجد

پیش بینی اینکه ممکن است بازی واگذار شود و نتیجه به نفع حریف انگلیسی به پایان برسد، دور از ذهن نبود، اما دیدن بازی در مسجد محل همراه با نمازگزاران و حاضرین و واکنش‌های این قشر نظر هر بیننده ای را جلب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان البرز، فاطمه دانایی:

 

صدای گزارشگر بازی ایران و انگلیس از مسجد محل می‌آمد، تصور اینکه قرار است بازی در مسجد محله اکران و نماز جماعت میان ۲ نیمه اقامه شود، کمی دور از ذهن بود، شاید هم برای نخستین بار این اتفاق افتاده است.

 

از مادرم شنیده بودم که قرار است نمازگزاران بازی‌های جام جهانی را در مسجد ببینند، به نظرم جالب آمد، تلفن را برداشتم و با امام مسجد محل تماس گرفتم، حاج آقا داداشی گفت: «می‌خواهیم بازی‌ را در کنار خانواده‌ها به ویژه فرزندان و نوجوانان در کنار هم ببینیم، کار فرهنگی هم جزیی از وظایف ماست.»

 

تصمیمم را گرفتم و برای دیدن بازی خودم را به مسجد رساندم، وارد شبستان شدم، خانم‌ها و آقایان همراه خانواده و فرزندان خود کنار هم نشسته و منتظر شروع بازی بودند. تعداد جوانان و نوجوانان بیشتر از همه به چشم می‌آمد، در این میان با شروع بازی صدای بوق و شیپوری بود که به آسمان می‌رسید و فریادهای تشویق ایران ایران بلند شد، گویی که قرار است این صدا به قطر و گوش بازیکنان تیم ملی برسند.

 

تکان تکان‌های پرچم کوچک دست بچه‌ها و یا نوشته‌های کف دست پسران نوجوان که در تاریخی به سختی نمایان بود همه و همه تنها یک معنی داشت عشق به تیم ملی و امید به پیروزی و موفقیت.

 

دقایقی از سوت بازی نگذشته بود که برخورد دروازه‌بان تیم ملی و یکی از بازیکنان اتفاق افتاد، ناگهان صدای تشویق‌ها قطع شد، اشک گوشه چشم خانمی که حدود ۶۰ سال داشت و روی صندلی با تسبیح در دست مشغول دیدن بازی بود به وضوح دیده می‌شد، دیدن این همه حمایت، همدلی و عشق به تیم ملی و آرزوی سلامت برای بازیکن تیم ملی واقعا احساس خوبی به انسان می‌دهد، فارغ از اتفاقی که برای بیرانوند افتاد و به اجبار تعویض شد این اتحاد و همدلی بسیار دلپذیر است و وصف آن سخت و شاید هم نشدنی...

 

 

کمی بعد صحنه اولین گل انگلیس به ایران رقم خورد، تیمی که حتی مدعی قهرمانی در جام جهانی است و گرانترین بازیکنان جهان را دارد، اما این توضیحات از نگرانی و استرس دختر جوانی که کنارم نشسته بود کم نمی‌کرد، سعی کردم اون را آرام کنم اما افاقه نکرد، نگران نتیجه بازی تیم ملی بود. حق هم داشت... در همان نیمه اول ۲ گل دیگر وارد دروازه ایران شد... پیرزن‌هایی که با استرس تخمه می‌خوردند و خدا را صدا می‌زدند، تصاویری که شاید هرگز در عمرم ندیده بودم، شاید هیچ وقت دیگر هم تکرار نشود، درست مثل بازی ایران و انگلیس... همه آرزو می‌کردند وقت اضافه بازی زودتر سپری شود تا تیم ملی به رختکن برود و تمرکز به بازی ایران برگردد.

 

همین حوالی صدایی اذان بلند شد و همه برای اقامه نماز جماعت حاضر شدند، صفوف مرتب و یکسان که حضور بچه‌ها و نوجوانان آنرا زیباتر از همیشه کرده بود، دعا و آرزو برای پیروزی، موفقیت و سربلندی تیم ملی ورد زبان نمازگزاران شده بود.

 

این حجم از نگرانی طبیعی بود، تیم حریف قوی بود و شرایط خوبی داشت، ما هم سه گل عقب بودیم، اما زیبایی قضیه جایی بود که همه دل در گرو موفقیت و پیروزی کشورشان داده‌اند، یکپارچه اتحاد بودند و پر از امید و انگیزه، پسربچه‌ها همچنان در شیپور امید و انگیزه می‌دمیدند و همه یک‌صدا ایران را صدا می‌کردند، انگار نیمه دوم قرار است همه چیز از اول شروع شود... تقریبا همین هم شد.

 

عدم آمادگی و تجربه دروازه‌بان جوان استقلالی و نبود تمرکز کافی در میان بازیکنان منجر شد ایران گل چهارم هم دریافت کند، اما تعویض‌های کیروش شرایط را بهتر کرده بود و گاهی شاهد حملات تیم ایران بودیم، در همین لحظات بود که مهدی طارمی یکی از زیباترین گل‌های زندگی فوتبالی اش را زد، گلی که پیش از قولش را داده بود و به شهدای شاهچراغ تقدیم شد.

 

مسجد یک صدا تشویق بود، صدای خوشحالی و شور و شعف میان حاضرین به حدی بود که دیگر قادر به شنیدن گزارش نبودم، خوشحالی گل زدن به انگلیس آنقدر شور و انگیزه در دل حاضرین ایجاد کرده بود که حتی گل پنجم انگلیس به ایران نتوانست آن‌ها را ناامید کند و همچنان حمایت بود و حمایت و حمایت....

 

در نهایت نتیجه بازی و پس از ششمین گلی که وارد دروازه ایران شد، بازهم ضربه پنالتی به نفع تیم ملی و زدن دومین گل به انگلیس شور و نشاط به حاضرین هدیه کرد، شاید گل دوم مهدی طارمی آبی بود برای پایین بردن بغض این باخت و امیدی برای موفقیت در بازی‌های دیگر که پیش رو است.

 

پیش بینی اینکه ممکن است بازی واگذار شود و نتیجه به نفع حریف انگلیسی به پایان برسد، دور از ذهن نبود، اما دیدن بازی در مسجد محل همراه با نمازگزاران و حاضرین و واکنش‌های این قشر نظر هر بیننده ای را جلب می‌کند.

 

همدلی، وفاق و اتحاد حاضرین لذت‌بخش‌ترین چیزی بود که امشب از بازی ایران و انگلیس نصیب من شد، حتی از گل‌های مهدی طارمی هم شیرین تر‌...

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید داداشی، امام مسجد صاحب الزمان شهرک بعثت، در پایان بازی اعلام کرد که ۲ بازی دیگر هم در مسجد به نمایش گذاشته می‌شود و حاضرین در صورت تمایل می‌توانند علاوه بر حضور خود با دوستان و آشنایان نیز به اطلاع دهند تا برای دیدن بازی به مسجد بیایند.

 

او هدفش را از برگزاری این چنین برنامه‌هایی کمک به حضور نسل جوان و نوجوانان به مسجد اعلام می‌کند و می‌گوید: مسجد علاوه بر اینکه فضای معنوی و محل عبادت است باید موقعیتی برای انجام امور فرهنگی نیز باشد.

 

 داداشی تیم ملی را نمایندگان ایران در جام جهانی خواند و اضافه کرد: فارغ از نتیجه بازی از گل‌های مهدی طارمی به انگلیس خوشحال هستیم، به گفته مادرش این گل‌ها به شهدای شاهچراغ تقدیم شد.

 

امام مسجد صاحب الزمان شهرک بعثت در جمع نمازگزاران به دیگر فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی مسجد می‌پردازد و خطاب به خانواده نوجوانان می‌گوید: برگزاری مسابقات فوتبال طی دو نوبت در روزهای جمعه و دوره‌های دفاع شخصی از جمله دیگر فعالیت‌های است که نوجوانان و جوانان ۸ سال به بالا می‌توانند در آن‌ها حضور پیدا کنند.

 

 

کد خبر 1234371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha