برگزاری نمایشگاه اسلام هراسی در «دالکیت» اسکاتلند

نمایشگاه اسلام هراسی در مرکز هنرها و کتابخانه «دالکیت»، یکی از شهرهای اسکاتلند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «Midlothian»،نمایشگاه اسلام هراسی در مرکز هنرها و کتابخانه «دالکیت»،یکی از شهرهای اسکاتلند برگزار می شود.

این نمایشگاه از سوی «مرکز توسعه و مشارکت مسلمانان» که وظیفه اش مقابله با اسلام هراسی و تشویق مسلمانان به مشارکت های مدنی،سیاسی و اجتماعی است،برگزار خواهد شد.

 

در این نمایشگاه نمونه هایی از اسلام هراسی به تصویر کشیده می شود و برخی از اطلاعات نادرست درباره مسلمانان که در اذهان عمومی جای گرفته است، نیز به چالش کشیده خواهد شد.

در بیانیه منتشر شده از سوی «مرکز توسعه و مشارکت مسلمانان» آمده است که علاقه مندان می توانند از روزهای 23 تا 26 نوامبر در نوبت های صبح و عصر از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی «مرکز توسعه و مشارکت مسلمانان» آمده است که ماه آگاهی از اسلام هراسی با هدف روشن کردن نفرت و تبعیض ضد مسلمانان است. اسلام هراسی در حقیقت ترس، نفرت و خصومت مبالغه آمیز نسبت به اسلام و مسلمانان است که با کلیشه های منفی که منجر به تبعیض و به حاشیه راندن و طرد مسلمانان از زندگی اجتماعی،سیاسی و مدنی می شود، تداوم می یابد.

 

«مرکز توسعه و مشارکت مسلمانان» نوشت: در یک جامعه برابر همه باید بتوانند عقاید مختلف را بدون تهدید و پیش داوری ابراز کنند و در این نمایشگاه نیز میخواهیم همین پیام را به همه افراد جامعه منتقل کنیم.

کد خبر 1234373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha