آغاز فصل علمی دومین برنامه تربیت مبلغ (يبلِّغون) در  آستان قدس عباسی

بنیاد علمی قرآن کریم در آستان قدس عباسی فصل علمی دومین برنامه (یبلغون) برای تربیت مبلغ را آغاز کرد. مرکز قرآن الکریم در نجف اشرف وابسته به بنیاد بر این پروژه نظارت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مهند الميالی، مدیر بنیاد علمی قرآن کریم در آستان قدس عباسی گفت: برنامه مذکور شامل سخنرانی های تخصصی برای تربیت علمی و قرآنی مبلغان پیش از اعزام آنها به ماموریتهای تبلیغی می شود که برخی استان‌های کشور را در بر می گیرد.

 

وی گفت: این برنامه شامل دو فصل است؛ فصل نخست علمی است که با برگزاری کارگاه ها و جلساتی در زمینه علوم قرآن کریم، روانشناسی، جامعه شناسی و ادبیات آغاز شده است. اولین سخنرانی آن ارشادی و ویژه مبلغان بود که مهمترین مولفه های مبلغ را شامل شد‌.

 

وی افزود: فصل دوم برنامه به ابعاد فنی مبلغ اختصاص دارد و برخی از خطیبان منبر حسینی شناخته شده در این زمینه در آن سخنرانی می‌کنند.

 

به گفته المیالی، برنامه (يبلِّغون) در چارچوب پروژه قرآنی طلاب علوم دینی است که در ماه رمضان سال گذشته آغاز شد و چهار استان (بصره، میسان، ذی قار و واسط) را در بر گرفت.

 

این برنامه شامل اعزام مبلغانی از طلاب حوزه علمیه برای ایراد سخنرانی های قرآنی با هدف ایجاد راهکارهای سودمند برای مشکلات فکری، اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و اخلاقی معاصر است.

 

مدیر مرکز تصریح کرد، این برنامه در سال گذشته اعزام سی مبلغ را شامل شد و قرار است در سال جاری این رقم افزایش یابد تا استانهای جدید و برخی کشورهای آفریقایی را در بر گیرد.

کد خبر 1234430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha