۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در قالب طرح دستیار فناری مشغول به فعالیت هستند

خیرالدین طرح دستیار فناوری را طرحی موفق خواند و افزود: در قالب این طرح بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو مشغول به فعالیت هستند و حقوق دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، علی خیرالدین امروز در حاشیه رونمایی از محصول CNC سه محوره فرز در خرم آباد، اظهار داشت: طرح دستیار فناری فرصتی برای ارائه توانمندی های دانشجویان است.

 

وی افزود: در این طرح دانشجویان می توانند ۶ ماه همزمان با تحصیل، در واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر شده و فعالیت های فناورانه و نوآورانه انجام دهند.

 

معاون فناوری وزیر علوم، فناوری و تحقیقات با اشاره به عملکرد پارک علم و فناوری دانشگاه لرستان، بیان کرد: عملکرد موفق دانشگاه لرستان و پارک علم و فناوری این استان الگویی برای سایر مراکز هستند.

 

وی ادامه داد: فضای بسیار مناسبی توسط دانشگاه در اختیار پارک قرار گرفته است و دانشجویان می توانند مهارت آموزی داشته باشند و به حوزه فناوری وارد شوند.

 

خیرالدین همچنین با اشاره به بهره برداری از خط CNC برای فعالیت های بعدی افزود: ۶ نفر در لرستان به عنوان دستیار فناوری بر روی این طرح کار می کنند و در مجموع ۳۵ دانشجو برای این کار معرفی شده اند.

 

طرح CNC سه محوره فرز با صرف اعتباری معادل۴۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده و ساخت آن چهار ماه به طول انجامیده است، این طرح در ساخت قطعات فلزی صنعتی کاربرد دارد و دارای طراحی منحصر به فرد و کاملا بومی می باشد.

کد خبر 1234447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha