آیین کلنگ زنی ۵ طرح بهداشتی و درمانی در شیروان

پنج طرح بهداشتی و درمانی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی امروز (سه شنبه) با حضور شماری از مسئولان خراسان شمالی در شهرستان شیروان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ علی جدی روز سه شنبه اول آذرماه در آیین کلنگ زنی پنج طرح بهداشتی و درمانی شیروان عنوان کرد: در بحث بهداشت و درمان این شهرستان طرح های خوبی در دست اجراست، سال گذشته 10 میلیارد ریال برای دستگاه «ام آر ای» شهرستان که یکی از ضروریات است جذب شد و تا سه ماه آینده تحویل داده خواهد شد.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: دانشکده پرستاری شیروان در اولویت طرح ها است که زمین جهت احداث خوابگاه در دست انجام است و به زودی کلنگ زنی خواهد شد و در اعتبارات سال آینده سعی خواهیم کرد جهت تسریع کار اعتبارات پایدار خوبی برای آن جذب کنیم.


جدی تصریح کرد: پیگیر قول احداث پلی کلینیک در تامین اجتماعی شهرستان هستیم تا بتوانیم از این طریق متخصصانی جذب کنیم و خدمات مطلوب تری در بحث درمان به شهروندان ارائه دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ضریب اشغال دو بیمارستان شیروان بالاست و این نشان از تعداد بالای مراجعین دارد که به همین میزان باید اعتبارات خوبی برای آن جذب شود و اقدامات اساسی صورت گیرد که پیگیر این موضوع هستیم.

 

پنج طرح بهداشتی و درمانی با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی امروز (سه شنبه) با حضور شماری از مسئولان خراسان شمالی در شهرستان شیروان کلنگ زنی شد که این طرح ها شامل دو مرکز جامع سلامت در "روستاهای گلیان" و "ینگه قلعه" و دو خانه بهداشت روستای "توپکانلو" و "رباط" شهرستان است. مجموع کل زیربنای طرح های مزبور هزار و ۵۷۰ مترمربع است که نقش مهمی در ارتقای شاخص های سلامت در این شهرستان دارد.


در حال حاضر ۶ باب مرکز بهداشتی و درمانی شهری، ۱۴ باب مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و ۷۶ باب خانه بهداشت فعال در مناطق روستایی این شهرستان به مردم خدمات ارائه می دهند و ۵۵ پزشک عمومی در شهرستان فعالیت دارند که ۲۰ نفر از آنها در مطب های خصوصی، ۲۰ نفر در درمانگاه و اورژانس بیمارستان و ۱۰ نفر به صورت پزشک خانواده فعالیت می کنند.

 

کد خبر 1234450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha