برگزاری اجتماع «به نام زن برای ایران»/حجاب هویت ملی زن ایرانی است

جنگروی با بیان اینکه حجاب هویت ملی زن ایرانی است، گفت: اجتماع «به نام زن برای ایران» همزمان با اربعین شهید آرمان علی وردی و در سالروز میلاد حضرت زینب (س) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «بهاره جنگروی» در نشست خبری دختران انقلاب که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی سرچشمه با حضور خانواده های شهیدان آرمان علی وردی، مرتضی کریمی، مجید قربان خانی، وصالی، سلمان امیراحمدی، جنگروی و علی خلیلی برگزار شد، گفت: جشن دختران انقلاب و جشن بزرگ میلاد حضرت زینب (س) بعد از ظهر پنج شنبه 10 آذر در مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار می شود.

 

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب افزود: اجتماع «به نام زن برای ایران» همزمان با اربعین شهید آرمان علی وردی و در سالروز میلاد حضرت زینب (س) با هدف دلجویی از بانوانی که به چادر آنها هتک حرمت شده است، برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه و اجتماع بزرگ تعدادی از دختران که پیش از این حجاب کمی داشتند و پس از کار فرهنگی حجاب برتر را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده اند به دست مادران شهدا چادر سر خواهند کرد.

 

جنگروی در ادامه اظهار داشت: اجتماع به نام زن برای ایران که ساعت 15 پنج شنبه 10 آذر در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار می شود به صورت زنده از شبکه افق و سایر شبکه های صدا و سیما پخش خواهد شد.

 

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب یادآور شد: در این اجتماع بزرگ مادر شهید آرمان علی وردی با موضوع حوادث اخیر و عفاف و حجاب از سوی تمام خانواده های شهدا قرائت می کند.

 

جنگروی با تاکید بر اینکه حجاب جدا از ارزش اسلامی و هویت ملی ما نیست، گفت: حجاب هویت ملی زن ایرانی است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت خاطرنشان کرد: خون شهدای مدافع امنیت مانند خون شهید قاسم سلیمانی و شهدای دیگر غلیان دارد.

 

 

 

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب با بیان اینکه طرح این سوال و مسئله که کار کردن برای حجاب در جامعه دو قطبی ایجاد می کند خود باعث دو قطبی سازی در کشور می شود، تصریح کرد: مجموعه دختران انقلاب این دو قطبی را از بین برده است. در اجتماعاتی که توسط دختران انقلاب برگزار می شود، دخترانی حضور پیدا می کنند که دل شان برای ایران، انقلاب و شهدا می تپد و فقط نقص ظاهری دارند که با کمک هم و امر به معروف و نهی از منکر اینها را هم می توان مرتفع کرد.

 

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شهدا را به جوانان و نوجوانان بشناسانید، گفت: زندگی شهدا درس و الگویی برای نسل جوان است.

 

جنگروی اظهار داشت: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده ایم که در قالب طرح و برنامه ای دانش آموزان را به دیدار خانواده های شهدای مدافع امنیت ببریم تا دانش آموزان از نزدیک زندگی این شهدا را که هم دوره با آنها هستند، درک کنند.

 

وی در خصوص فعالیت ها و برنامه های مجموعه مردمی دختران انقلاب در دانشگاه ها و مدارس گفت: دستورالعمل رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه اندازی کرسی آزادفکری، آزاداندیشی و نظریه پردازی در دانشگاه ها را اجرایی خواهیم کرد و تلاش می کنیم تا در مدارس و دانشگاه ها با برنامه هایی که داریم، فعالیت های فرهنگی انجام دهیم. فعالان در مجموعه مردمی دختران انقلاب همه فارغ التحصیلان حوزه، دانشگاه و یا دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های مختلف هستند که به عنوان مبلغ در سطوح مختلف کارهای فرهنگی انجام می دهند.

 

در ادامه این نشست خبری، مادر شهید سلمان امیراحمدی خاطره ای از فرزند شهیدش بیان کرد و گفت: قبل از تدفین پیکر فرزندم زمانی که برای نماز ایستاده بودیم با خودم زمزمه می کردم که هیچ وقت فکرش را نمی کردم که برای تو نماز بخوانم و در عالم خود با فرزند شهیدم صحبت می کردم. خانمی که در کنار من ایستاده بود از من سوال کرد شما مادر شهید امیراحمدی هستید و من تایید کردم. آن خانم خطاب به من گفت شما باید افتخار کنید که فرزندتان شجاعانه و در دفاع از حجاب شهید شد. پسر شما روزی که می خواستند چادر از سر من بردارند در مقابل مهاجمان ایستادگی کرد و اجازه نداد چادرم را از سرم بردارند.

 

در ادامه، پدر شهید مدافع حرم مرتضی کریمی شهید علی جنگروی، شهیدان وصالی و پدر شهید مجید قربان خانی به بیان خاطراتی از فرزندان شهید خود پرداختند و درباره رویکرد و نگاه شهدا به مسئله حجاب مطالبی بیان کردند.

 

 

 

 

خانواده شهید علی جنگروی با اشاره به نقش زن در تربیت فرزند گفت: عمده شهدای ما تربیت یافته مکتبی هستند که به ائمه اقتدا کرده و چنین فرزندانی تربیت کرده اند. شهدا در وصیت نامه های خود به دو موضوع مهم ولایت فقیه و حجاب همواره تاکید کرده اند چرا که به جایگاه آنها واقف بوده اند.

 

در ادامه، برادر شهیدان وصالی که خود نیز از مبارزان دوران انقلاب است، گفت: امروز دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران جنگ ترکیبی بسیار سختی را در پیش گرفته است و این جنگ همجنان ادامه دارد، بنابراین ما باید برای مواجهه با آن کار فرهنگی انجام دهیم، مساجد و روحانیت باید جوانان را جذب کنند و به دنبال این باشیم که نجات دهنده باشیم.

 

 

کد خبر 1234483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha