برگزاری بیست و نهمین دوره از مسابقات قرآن بسیج با حضور ۱۱۰ هزار نفر

حجت الاسلام رضایی از حضور ۱۱۰ هزار نفر در بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی بسیج خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در بخش های انفرادی، گروهی، خانواده و ابتکارات و خلاقیت ها برگزار می شود.

حجت الاسلام احسان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج در هفته بسیج از 29 آبان گفت:‌ برای این دوره از مسابقات یک ماه و نیم فرصت ثبت نام پیش بینی شده بود و به‌همین جهت سامانه متمرکز ثبت نام طراحی شد و در پایان مهلت ثبت نام بالغ بر 110 هزار نفر در سراسر کشور در سامانه متمرکز مسابقات قرآن بسیج ثبت نام کرده‌اند.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین افزود: سال گذشته این مسابقات ۲۳ هزار شرکت‌کننده داشت و امسال با توجه به فرامین و منویات رهبر انقلاب، این دوره، از معدود مسابقات قرآنی پرمخاطب‌ کشور است که به میزبانی سازمان بسیج برگزار می‌شود و رقابت میان شرکت‌کنندگان در مراحل چندگانه بین مساجد، شهرستان و استان انجام و مرحله کشوری این رویداد عظیم قرآنی نیز در دهه‌‌ فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رضایی در تشریح بخش‌های مختلف این مسابقات گفت: در مسابقات امسال چهار بخش "ابتکارات و خلاقیت‌های قرآنی، انفرادی، خانواده و گروهی" پیش‌بینی شده است که به جهت تنوع‌بخشی به آن، در خانواده برای فرزندان دختر و پسر، پدران و مادران رقابت‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و مادران با حفظ سوره نور و قصه‌گویی قرآنی، پدران با ارائه پنج دقیقه‌ای محتوای سوره حجرات و ترتیل‌خوانی یک جزء از قرآن، فرزندان زیر 10 سال با حفط 20 سوره آخر قرآن، فرزندان بالای 10 سال با حفظ دعای 24 صحیفه سجادیه، در یک تلاش 20 روزه در این مسابقات شرکت و با هم رقابت می کنند.

 

وی تصریح کرد: بخش انفرادی شامل رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل می‌شود و در بخش گروهی نیز یکی از اعضای گروه حفظ مفاهیم سوره لقمان و حجرات، نفر دیگر ارایه پنج دقیقه‌ای نامه 53 نهج‌البلاغه، فرد دیگر حفظ دعای 24 صحیفه و جمع‌خوانی آیاتی از سوره لقمان برای گروه شرکت کننده در نظر گرفته شده است.

 

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج خاطرنشان کرد: برگزیدگان هر رشته، مبتنی بر مقطع سنی و جنسیت، براساس نفرات اول تا سوم معرفی و از آنان تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

کد خبر 1234487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha