خدمات بیمه سلامت برای عشایر چهارمحال و بختیاری گسترش یافت

اصغرزاده گفت: در دولت سیزدهم تلاش شده است تا عشایر و مردم مناطق محروم از خدمات بیمه سلامت بیش از گذشته بهره‌مند شوند و جمعیت عشایر استان در دیگر مناطق کشور نیز می‌توانند از خدمات این بیمه برخوردار شوند.

علیرضا اصغرزاده در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین مقرر شد تا عشایر محدود به زمان و مکان نباشند و هم در استان و هم دیگر استان هایی که کوچ می‌کنند بر اساس کد ملی خود از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند و محدودیتی در این خصوص نداشته باشند.

 

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۳۶۰ نفر در مناطق محروم که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نداشته از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند.

 

اصغرزاده بابیان اینکه ۶۲ درصد از جمعیت یک میلیونی استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه سلامت در استان بالاست و تلاش می‌شود افرادی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا برای پوشش مناطق محروم استان در ۱۷ نقطه از همکاری مسئولان محلی در شناسایی افراد بدون بیمه استفاده شد و همچنین اطلاع ‌رسانی شد که افرادی که بیمه ندارند می توانند با شماره گیری *1666# با وارد کردن کد ملی خود تقاضای برخوردار از خدمات بیمه سلامت کنند.

 

اصغرزاده از پوشش ۱۰۰ درصدی بیماران اوتیسمی و متابولیک خبر داد و گفت: یکی از خدمات جدید بیمه سلامت در دولت سیزدهم این است که این بیماران را به صورت ۱۰۰ درصدی تحت پوشش قرار دهد.

 

وی کمک به اجرای قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را از دیگر برنامه‌ های بیمه سلامت برشمرد و افزود: در همین راستا برای کمک به درمان ناباروری بیماران زیرپوشش بیمه سلامت، این نهاد با تمامی ماماهای دارای پروانه مطب قرارداد بسته است و اقلام دارویی و خدمات سونوگرافی و پاراکلینیکی بیماران که جزو پروتکل‌های درمانی باشد را تا ۹۰ درصد از این طریق پوشش می‌دهیم.

 

کد خبر 1234546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha