۴۷۰ خانه هلال در سطح گیلان فعال است

​غلامی از استقرار ۴۷۰ خانه هلال در سطح گیلان خبر داد و گفت: گیلان دو سال پیاپی رتبه کمی و کیفی خانه‌های هلال در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سیاوش غلامی شامگاه سه‌شنبه(۱ آذر ) در  گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر گیلان در مرکز استان و شهرستانها مستقر هستند و در حوزه ماموریتی خود در سطح کشور رتبه نخست را دارند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اقدامات انجام شده برای توسعه تجهیزات هلال‌احمر گیلان به ویژه تجهیزات کوهستانی را برشمرد و عنوان کرد: هم نهاد هلال احمر گیلان، استاندار و نمایندگان استان در مجلس پیگیر این موضوع و جذب هر چه بیشتر سهم استان هستند.

 

غلامی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به گیلان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به شکل سه ساله به هلال‌احمر استان گیلان اختصاص یافت تصریح کرد: این اعتبارات در دو حوزه تکمیل پایگاه‌ها و پروژه‌ها و دوم تجهیز منابع از جمله تجهیزات کوهستانی بود.

 

وی با تاکید بر اینکه استقرار دائم بالگرد در استان گیلان همواره مورد تاکید استاندار گیلان قرار داشته است و بالاخره این امر محقق شد اضافه کرد: اولین مبلغ از این اعتبارات که هفت میلیارد تومان بود در اواخر سال ۱۴۰۰ دریافت شد. 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: از ابتدای امسال تاکنون جمعیت هلال احمر گیلان در هزار و ۵۴۰ حادثه که اغلب آنها حوادث ترافیکی بوده حضور یافته و ماموریت خود را انجام داده است. همچنین ۲۲ پایگاه هلال احمر گیلان در حال ارتقا است که یکی از آنها در شهرستان کم برخوردار شفت واقع شده است.

 

غلامی استقرار در محور چوبر را از دیگر اقدامات هلال‌احمر گیلان خواند و اذعان کرد: پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان شفت در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ترجیحا در ایام الله دهه مبارک فجر به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی یادآور شد: در مورد طرح امداد و نجات زمستانه این طرح رسماً از اوایل زمستان شروع میشود بنابراین پایگاه‌های امداد و نجات استان گیلان در ۴۰ نقطه فعالیت خواهند کرد و مرکز کنترل عملیات هم به شکل ۲۴ ساعت با شماره تلفن ۱۱۲ آماده پاسخگویی است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اضافه کرد: در طرح زمستانه تیم سگ‌های جستجو هم در مرکز گیلان استقرار پیدا کرده و حدود ۴۵۰ نفر از پرسنل و امدادگران جمعیت هلال احمر استان گیلان هم به شکل شبانه روزی آماده عملیات هستند.

 

غلامی اذعان کرد: در ۱۷ شعبه جمعیت هلال احمر استان گیلان آمادگی ارائه آموزش‌های رایگان همگانی وجود دارد و در از مردم و علاقمندان برای شرکت در این دوره‌ها و خود امدادی دعوت می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه و مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان گیلان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دایر است اضافه کرد: به غیر از فارغ‌التحصیلان سالهای گذشته، در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر دانشجو در این مرکز علمی مشغول تحصیل هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: هم اینک ۴۷۰ خانه هلال در سطح استان گیلان استقرار پیدا کرده است و به همین مناسبت گیلان دو سال پیاپی رتبه کمی و کیفی خانه‌های هلال در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.


 ‏
 ‏غلامی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در حوزه کارمندی ۳۰۰ نفر پرسنل دارد و قسمت اعظم آن را داوطلبان تشکیل میدهد، که در سه حوزه مختلف با جمعیت هلال احمر استان گیلان همکاری می‌کنند.

 

 

کد خبر 1234548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha