شکوفه های بسیج بوی بهار وصل می دهند

بسیج میعادگاه اقشار مختلف مردمی است که تلاش دارند جهادگرانه به آرمان‌ها و اهداف تمدن نوین اسلامی، خود را نزدیک‌تر کنند، از این رو شکوفه‌های بسیج بوی بهار وصل را می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، نوشین کریمی:

 

«بسیج» نیروی داوطلب مردمی است که فعالیت های زیادی را از آغاز تاسیس تا کنون به انجام رسانده است. کسی را نمی توانی بیابی که بگوید شغل من بسیجی است و از آن منبع درآمدی دارم اما گستردگی بسیج در همه اصناف با هدف رسیدن به ارتش ۲۰ میلیونی غیر قابل انکار است.


اقشار ۲۲ گانه بسیج از جمله بسیج مستضعفین، بسیج سازندگی، بسیج ادارات، بسیج جامعه پزشکی، بسیج ورزشکاران، بسیج رسانه، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و.... نمونه‌هایی از گروه‌های بسیجی هستند که اگر چه ممکن است شاغل به کاری باشند، اما صرفا بخاطر بسیجی بودنشان نیست بلکه بسیجی بودنشان بخاطر عرق به ارائه خدمات داوطلبانه و نوع دوستانه‌ای است که وظیفه انسانی را شامل می‌شود.

 

بسیج در واقع میعادگاه اقشار مختلف مردمی است که تلاش دارند جهادگرانه به آرمان‌ها و اهداف آن تمدن نوین اسلامی، خود را نزدیکتر کنند. با گذشت بیش از چهـار دهه از عمر بسیج در جمهوری اسلامی ایران، برکت و بیداری آن به تمام آزادیخواهان جهان نیز رسیده و تشکیل گروه‌های مقاومت اسلامی خود سند این ادعاست.

 

این تفکر بسیجی است که با ورود به عرصه‌هایی همچون علم و فناوری، فرهنگی، پزشکی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی و یاری رساندن به مردم در بلایای طبیعی، غیرطبیعی و... سعی دارند راهگشای مشکلاتی باشند که روند پیشرفت کشور مبادا کند شود.

 

*بسیج به معنای واقعی معجزه انقلاب اسلامی است
محمدرضا داوطلب با بیان اینکه آغاز آذر ماه مصادف با گرامیداشت بسیج به عنوان یکی از زیباترین و پرافتخارترین یادگاران معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است گفت: بسیج میعادگاه اقشار مختلف مردم شد تا در راستای رشد و بالندگی کشور در عرصه‌های ایثارگری، علمی، فرهنگی، عمرانی، سیاسی و اجتماعی از هیچ تلاشی دریغ نورزیده و در بلندآوازگی ایران عزیز در جهان همت گمارند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان افزود: بی شک بسیج و بسیجی به معنای واقعی معجزه انقلاب اسلامی است، چراکه همواره با زمان‌سنجی دقیق و تحلیل درست اقتضائات زمانه از بدو تأسیس تاکنون، ثابت کرده که به عنوان یک تشکل مردمی منسجم، حامی اقتدار و وحدت میهن اسلامی و پیام آور اندیشه متعالی خودباوری و کارآمدی در نظام مقدس است.

 

وی تصریح کرد: بی‌تردید ترویج و گسترش فرهنگ بسیجی در میان آحاد جامعه و به ویژه جوانان در بالندگی کشور و ترویج فرهنگ ایثار، تأثیرگذار است.

 

* بسیجیان بدون هیچ چشمداشتی در راه صیانت از ارزش‌ها، آرمان‌ها و امنیت ایران و ایرانی وارد میدان می شوند

حسین محبتی در گفت و گو با خبرنگار شبستان ضمن تبریک به  مناسبت هفته بسیج، این هفته را به تلاشگران و نقش آفرینان بی ادعای عرصه‌های امنیتی، علم و فناوری، فرهنگی و سازندگی، محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری، سلامت... و در یک کلام، حامیان اقتدار ایران اسلامی تبریک گفت و اظهار کرد: بسیج، دژ مستحکمی است که در بطن آن نیروهای پاک و با اخلاص بدون هرگونه منیت به دنبال زدودن سختی‌ها، مشکلات و مرتفع کردن موانعی هستند که هم میهنانشان را مکدر می‌سازد.

 

بخشدار سنگر افزود: بسیجی علاوه بر اینکه در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس سلحشورانه پای در میدان نبرد با دشمن و پشتیبانی از نیروهای وطنی گذاشت تاکنون نیز توانسته نقش خود را در حفظ امنیت، رونق معیشت، تحکیم فرهنگ و فضیلت، آبادانی، رشد، شکوه و عظمت مادی و معنوی آن حفظ کند.

 

وی تصریح کرد: باور ما این است که بسیجیان در این مکتب با خالی کردن دل خود از هواها و اغراض شخصی، به خدا و منافع خلق خدا بیشتر نزدیک می‌شوند و بی‌شک در رکاب این خضوع و خشوع به رستگاری نیز خواهند رسید.

 

محبتی بسیج را نماد واقعی از معجزه انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: ما هر ساله با گرامیداشت این تشکل و تفکر بزرگ مردمی سعی داریم قدردان این حامیان دلسوز و کارآمدانی باشیم که داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی در راه صیانت از ارزش‌ها، آرمان‌ها و امنیت ایران و ایرانی وارد میدان می شوند.

 

وی افزود: امروز که نظام مقدس‌ ما هدف تهاجم گسترده استکبار جهانی قرار گرفته بیش از هر زمان دیگری ضمن بازشناسی ابعاد و ویژگی های این تفکر به تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ بسیجی در جامعه نیازمندیم.

 

*شکوفه‌های بسیج بوی بهار وصل، طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد

سیاوش غلامی نیز به خبرنگار شبستان گفت: هفته بسیج، یادآور تشکیل مردمی و خالصانه ترین نهاد ارزشی برخاسته از بطن جامعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با درایت و هوشیاری امام بسیجیان شکل گرفت و متاثر از اندیشه‌های تابناک و رهمنودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی رشد و نمو یافت و پایه‌گذار فرهنگ و تفکری ناب و سازنده در عرصه‌های مختلف شد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: بی‌تردید اندیشه والا و مکتب پویای بسیج، یک ارزش ماندگار و مایه افتخار برای جامعه اسلامی محسوب شده و در پاسداشت و ترویج آن نباید از هیچ تلاش و کوششی فروگذار بود.

 

وی افزود: شجره طیبه ‌بسیج، درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل، طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

 

غلامی اذعان کرد: بسیجیان جمعیت هلال احمر همواره، همراه سایر اعضای این شجره طیبه در تمامی ادوار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی کوشیده‌ و در مسیر تعالی ارزش‌های انسانی و اخلاقی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

کد خبر 1234610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha