تکمیل استخر فاروج اینبار سرگردان در کش و قوس تخصیص اعتبارات

استخر شنای فاروج مصداق مثنوی هفتاد من است و این بار تکمیل این طرح در کش و قوس تخصیص اعتبارات استانی و ملی سرگردان است.

خبرگزاری شبستان _خراسان شمالی؛ مرضیه مهربان:

 

ساخت استخر فاروج از مصوبات دومین دور سفر استانی دولت نهم و دهم به خراسان شمالی بود که  همچنان نیمه كاره رها مانده و به جای آب، مملو از خاك و سنگ است. در زمان كلنگ زنی این طرح در بهمن سال 89، قرار بود كه در دو سال به بهره برداری برسد اما این دوسال مطرح شده هنوز از راه نرسیده است.

 

 

یکی از شهروندان در این خصوص گفت: برخی از دست اندركاران امور ورزشی در فاروج بالا بودن سرانه ورزشی این شهرستان را، مانعی برای توسعه فعالیت‌های متنوع ورزشی و ایجاد فضاهای مورد نیاز و علاقه مردم از جمله استخر شنا می دانند.

 

 

ولی قربانی افزود: بالا رفتن عدد سرانه فضای ورزشی كه بدون توجه به نیازهای ضروری مردم بوده و شاهدی بر بی هدفی مسئولان در استفاده از اعتبارات است، اكنون آثار زیانبار خود را نمایان ساخته و به ضرر ساكنان این منطقه تمام شده است.

 

 

وی گفت: اختصاص نیافتن اعتبار ورزشی به فاروج، با توجیه بالا بودن سرانه ورزشی، مانع از تحقق پروژه استخر شنای فاروج شده است.

 

 

شهروند دیگری گفت: باید به نیازهای ورزشی مردم در همه رشته ها پاسخ گفته شود و به یك یا چند رشته محدود، بسنده نشود.

 

 

وحید صدیقی اضافه كرد: استخر شنا یکی از مطالبات چندین دهه ای مردم فاروج است اما به رغم شروع به ساخت دو استخر هنوز این فرصت بهره برداری برای شهروندان فراهم نشده است.

 

 

شهروند دیگری با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای این پروژه، گفت: در زمان تعریف پروژه، زمان بندی كارشناسی شده ای انجام نمی شود كه این طرح ها را در اجرا با مشكل مواجه كرده و نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر می كند.

 

 

محمود صادقی افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان، برای تکمیل این طرح اعتبار مصوب شد اما هنوز تحرکی برای تکمیل آن مشاهده نشده است.

 

 

وی گفت: مسئولان شهرستان هم در پیگیری و جذب اعتبارات ضعیف عمل می کنند که یک طرح بیش از یک دهه از شروع آن می گذرد اما همچنان بی سرانجام است.

 

در سفر رئیس جمهوری برای این طرح اعتبار پیش بینی شده است

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان فاروج گفت: در سفر رئیس جمهوری یکی از طرح هایی که مصوبه گرفت، استخر فاروج بود.

 

 

محسن وافری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: 150 میلیارد ریال در این سفر برای استخر فاروج مصوب شد که منتظر ابلاغ اعتبار و شروع کار هستیم.

 

 

تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهوری هنوز اعلام نشده است

 

سرپرست دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: اختصاص اعتبار به استخر فاروج از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود ولی هنوز تخصیص ها اعلام و ابلاغ نشده است.

 

 

قلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: مطالعات و بازنگری طرح استخر فاروج با توجه به گذشت 10 سال از شروع آن انجام شده  و اسناد آماده است.

 

 

وی افزود: منتظر تخصیص اعتبارات برای شروع کار هستیم و حداقل باید 50 درصد اعتبار تخصیص یابد تا شاهد تحرک در طرح باشیم.

 

 

قلی زاده گفت: 150 میلیارد ریال از منابع ملی برای این طرح مصوب شده و علاوه بر آن از منابع استانی هم 25 میلیارد ریال که هنوز تخصیصی در هیچ یک از این منابع اعلام نشده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه برآورد هزینه انجام شده برای این طرح براساس شرایط اقتصادی سال گذشته بوده است، بیان کرد: اگر اعتبارات هر دو منبع 100 درصد تخصیص یابد طرح استخر به بهره برداری می رسد.

 

 

از سال 93 استخر فاروج که ساخت آن از سال 91  به رغم کلنگ زنی در سال 89 آغاز شد، جزو طرح‌هایی قرار گرفت که باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد و اجازه تأمین اعتبارات دولتی برای آن نیز داده نشد و در سفر اخیر هیات دولت به استان برای بهره برداری از این طرح 150 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

 

 

 

کد خبر 1234639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha