خانواده‌ها را بر سفره قرآن بنشانیم/ یکی از دلایل آلودگی‌های اجتماعی، دوری از مفاهیم قرآنی است

حجت‌الاسلام خاکباز بابیان اینکه هرچقدر بتوانیم مردم وخانواده‌ها رابیشتر با قرآن آشنا کنیم، مسائل انحرافی کمتر خواهدشد گفت: اگرجامعه ما دربرخی از فراز و نشیب‌ها به آلودگی‌های اجتماعی گرفتار می‌شود، به همان اندازه بین ما ومفاهیم قرآنی فاصله افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، امروز چهارشنبه (2 آذر) در مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی که به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان برگزار می‌شود، با بیان اینکه هر چقدر برنامه فرهنگی و قرآنی در سطح جامعه برگزار شود، باز هم کم است اظهار کرد: قطعا اگر بتوانیم، جامعه خود، نسل خود و مردم خود را با قرآن بیشتر آشنا کنیم، فاصله ناهنجاری‌ها و رفع موانع و ناهنجاری‌ها در جامعه بیشتر خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با اشاره به اینکه هر چقدر بتوانیم مردم را بیشتر به قرآن نزدیک کنیم و خانواده‌ها را بر سفره قرآن بنشانیم، مسائل انحرافی و اخلاقی کمتر خواهد شد، افزود: در تمام آیات و روایات اهل بیت (ع)، از علم به علم قرآن استناد شده و اگر این علم و ظرفیت در دل همه افراد باشد و این نورانیت که برگرفته از علوم قرآنی است، در دل خانواده‌ها باشد، کف جامعه ما به این روز گرفتار نمی‌شد.

 

وی با بیان اینکه اگر جامعه ما در برخی از فراز و نشیب‌ها به آلودگی‌های اجتماعی گرفتار می‌شود، بدانیم به همان اندازه بین ما و مفاهیم قرآنی فاصله افتاده است اضافه کرد: برنامه اوقاف و امور خیریه برای برگزاری مسابقات و محافل قرآنی این است که مردم را بر سفره قرآن بنشانیم.

 

حجت‌الاسلام خاکباز تصریح کرد: چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کشوری به میزبانی استان خوزستان کار خود را از 2 ماه گذشته آغاز کرده و بر این باوریم باید با تمام توان و ظرفیت پای قرآن بیاییم.

 

وی یاد آور شد: کارهای دبیرخانه مسابقات قرآن در حال انجام بوده و کمیته‌ها مشخص و استارت کار زده شده و بالغ بر 70 درصد پیشرفت کاری داشتیم که بتوانیم خود را برای بزرگترین رویداد فرهنگی، قرآنی کشور آماده کنیم.

 

لازم به ذکر است، در بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی، ۱۷۸ نفر از سراسر کشور حضور دارند که در بخش برادران در رشته حفظ کل 28 نفر، حفظ 20 جزء 12 نفر، قرائت 29 نفر و ترتیل 27 نفر هستند و در بخش خواهران نیز 25 نفر در حفظ کل، 18 نفر در حفظ 20 جزء، 16 نفر در قرائت و 23 نفر در ترتیل به این دوره از مسابقات راه یافتند.

 

در این جلسه قرعه‌کشی مرحله نهایی بخش آوایی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی به صورت هوشمند و مکانیزه انجام شد. این مسابقات 22 تا 28 دی‌ماه در استان خوزستان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1234689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha