آمادگی بسیج برای  راه اندازی مرکز مشاوره در هر مسجد

سردار سلیمانی با اشاره به فعالیت ایستگاه سلامت محور مساجد برای معرفی افراد نیازمند به مشاوره از آمادگی بسیج برای راه اندازی مرکز مشاوره در هر مسجد خبر داد.

سردار سلیمانی در گفت و گو اختصاصیی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: مباحث مربوط به جامعه مباحث بسیار مهمی هستند که باید به صورت مستمر مورد مطالعه و پژوهش قرار گیرند. در طول سالیان گذشته آسیب های اجتماعی در جامعه به وجود آمده که برخی از این آسیب ها در جامعه نگران کننده هستند مانند پدیده شوم اعتیاد و برخی از مشکلات روحی و روانی که برای بخش هایی از جامعه در دوران کرونا ایجاد شد که موجب افزایش فاصله های اجتماعی شده است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ایجاد مراکز مشاوره به این منظور است که بتوانیم مناسبت تر و راحت تر و با توجه به توان اقتصادی خانواده ها مشاوره های علمی و پزشکی را در اختیار آنها قرار دهیم.

 

وی گفت: 110 مرکز مشاوره بسیج در هفته بسیج فعالیت خود را آغاز می کند و با حضور مشاوران تحصیلکرده در دانشگاه های کشور با اخذ تاییدیه های دستگاه های مسئول در کشور برای ارایه خدمات مشاوره مناسب و سریع و بدون هدف اقتصادی و به صورت داوطلبانه و جهادی به مردم خدمت می کنند.

 

وی گفت: هدف این مراکز این است که متناسب با نیاز و سلسله مراتب هر فرد که در این فرآیند و نظام به این مراکز مشاوره مراجعه می کنند، ارایه خدمات دهند.

 

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در شهر تهران نیز مراکزی که ایجاد شده  مانند سایر استان ها است و الگوهای اجرا شده در استان ها و تهران تابع ضوابط، مقررات و آیین نامه های خاصی است که در دستگاه های مسئول کشور مورد اعتنا است و همه مراکز مشاوره باید این دستورات را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به ایستگاه های سلامت محله محور در مساجد اظهار کرد: این ایستگاه ها اطلاع رسانی لازم را در حوزه مشاوره انجام می دهند و افراد نیازمند به این مشاوره از مسیر ایستگاه های سلامت محله ای به مراکز مشاوره معرفی می شوند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در مورد تعداد مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره گفت: این موضوع بستگی به ظرفیت آن مرکز دارد. ظرفیت مشاوران بسیجی در سطح کشور بسیار بالاست و این آمادگی را داریم برای هر مسجد یک مرکز مشاوره ایجاد کنیم اما در حال حاضر برای تخصصی بودن این امر از تعداد 110 مرکز در کشور آغاز کردیم که پس از یک دوره و نظارت بر آنها نسبت به نیازسنجی و تکثیر این مراکز اقدام می کنیم.

 

وی در مورد مکان مراکز مشاوره گفت: ساختمان و محل مراکز مشاوره مجزا از مساجد است اما معرفی افراد نیازمند مشاوره ممکن است از طریق ایستگاه های سلامت محور و یا سایر مراکز ارتباطی با مراکز مشاوره معرفی شوند.

 

 

کد خبر 1234702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha