شفاف‌سازی در فعالیت‌های کمیته امداد جلوی سوء استفاده‌ها را می گیرد

آسوده گفت: شفاف‌سازی در کمک های مردمی و فعالیت‌های کمیته امداد جلوی سوء استفاده‌ دشمن و حتی برخی خواص را می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حبیب الله آسوده صبح امروز چهارشنبه (۲ آذر) در دوازدهمین همایش زکات کشور در خراسان جنوبی، اظهار کرد: آئین نامه پرداخت زکات با پیگیری های انجام شده، بعد از 10 سال برای تصویب در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

 

معاون کمیته امداد امام (ره) کشور در ادامه گفت: پرداخت زکات راه برون رفت از بحث اشتغال و  کار آفرینی در کشور برای حل مشکلات مردم است.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد امسال پنج هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد می کند برای آبادانی نقاط محروم با بهره گیری از منابع امداد آمادگی داریم، افزود: مسئولان کمیته امداد با شفاف سازی باید پاسخگوی مردم در زمینه پرداخت زکات و دیگر کمک های مردمی باشند تا جلوی سوء استفاده دشمن و حتی خواص گرفته شود.

 

آسوده تأکید کرد: امروز دشمن هر جا احساس کند که ما وارد میدان گفتمان نشده ایم، فتنه را با بهره گیری از قدرت رسانه ای خود در جامعه گسترش می دهد.

 

معاون کمیته امداد امام (ره) کشور خواستار انسجام دستگاه های اجرای برای جمع آوری زکات در شهرستان ها شد و ادامه داد: مردم سال گذشته ۴۸۸ میلیارد تومان صدقه از طریق پنج میلیون صندوق خانگی و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات معابر و اماکن کمک کردند.

 

وی با بیان اینکه امداد کشور ۷۰۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش دارد، گفت: همچنین ۸۰ هزار بیمار صعب العلاج، یک میلیون و ۶۰۰ هزار زن سرپرست خانواده از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

 

آسوده با اشاره به فعالیت ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور، بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خیر و نیکوکار حامی ایتام تحت پوشش امداد در کشور هستند.

 

معاون کمیته امداد امام (ره) کشور عنوان کرد: از ابتدای امسال افراد خیر کمک های نقدی خود را به مبلغ حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مستقیم به حساب ایتام و محسنین واریز کرده اند.

 

وی در پایان هدف از برگزاری همایش زکات در کشور را جریان سازی در این خصوص اعلام و بیان کرد: از تفکر روحانیت و بسیج باید در این زمینه بهره بگیریم.

 

گفتنی است در پایان در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات از ۲۲ زکات دهنده خراسان جنوبی تقدیر شد.

کد خبر 1234707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha