طلبگی یک توفیق الهی است

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با بیان اینکه طلبگی یک توفیق الهی است گفت: اگر مسیر طلبگی در مسیر احادیث قرار گیرد باعث موفقیت در زندگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امروز چهارشنبه (۲ آذر) در همایش طلیعه حضور که با حضور طلاب خواهر جدیدالورود حوزه‌های علمیه شمال استان و مدیران حوزه‌ها به میزبانی شهرستان دزفول در سالن شیخ انصاری(ره) برگزار شد، اظهار کرد: نعمت هدایت از بالاترین نعمت ها است که باید قدر آن شناخته شود و در همه عرصه‌های زندگی از آن بهره برد.

 

امام جمعه دزفول افزود: ابتدای علم، خداشناسی و توحید است و نهایت آن تفویض همه امور به امر الهی است، البته بنده باید تدبیر کند ولی تقدیر را خداوند رقم می‌زند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اضافه کرد: همه خیرها در سه خصلت نگاه و سکوت و سخن گفتن جمع شده است، هر نگاه کردنی که در آن عبرت گرفتن نباشد سهو و بیهوده است و هر سکوتی که در آن فکر و اندیشه رحمانی و مفید نباشد، غفلت و هر سخن گفتنی که در آن ذکر و یادآوری نباشد، لغو است.

 

مؤسس حوزه علمیه ام ابیه ا(س) دزفول، با اشاره به اینکه ذات انسان فراموش کردن است و ذکر، موجب یادآوری می‌شود تصریح کرد: در جواب این سؤال که چرا خداوند ذات انسان را نسیان و فراموشی قرار داد باید گفت نسیان در بعضی از جاها برای انسان نعمت و رحمت است ولی نسیانی که موجب فراموشی یاد خدا می‌شود خسران و زیان است.

 

وی ابراز کرد: امیرالمؤمنین (ع) در ادامه فرمودند «خوشا به حال کسی که در نگاهش عبرت، سکوتش توأم با اندیشه و کلامش همراه با ذکر و یادآوری باشد» و در ذیل این روایت فرمودند «بر خطا و اشتباه خود گریه کند و مردم از شر او در امان باشند» که در این صورت بهتر می‌تواند خطاها و عیوب خود را بشناسد و بر آنها نادم باشد و این بهترین راه است که انسان شخصیت خود را بسازد.

 

حجت الاسلام قاضی، طلبگی را توفیق الهی دانست و اذعان کرد: امام جواد (ع) می‌فرمایند: انسان نیازمند سهخصلت است، یکی توفیق الهی که تا خود انسان نخواهد و تلاش نکند و دنبال راه هدایت نباشد توفیق شامل حال او نخواهد شد؛ و دیگری داشتن واعظ درونی یا نفس لوامه و ملامتگر و سوم پندپذیری و قبول نصیحت؛ که این سه خصلت در راستای هم هستند.

 

وی تأکید کرد: دو حدیثی که بیان شد اگر به عنوان منشور طلبگی قرار گیرد قطعا پیشرفت حاصل خواهد شد و اگر مسیر زندگی و طلبگی در مسیر این احادیث قرار گیرد مطمئنا در زندگی موفقیت خواهد بود.

 

امام جمعه دزفول، در خصوص قضایای پیش آمده با اشاره به اینکه اگر دشمن از عملکرد ما عصبانی شد باید مطمئن بود که راه و مسیر انتخاب شده درست است، بیان کرد: ایران علی‌رغم جنگ ترکیبی دشمن در حال فتح قله‌های موفقیت و پیروزی بر مشکلات موجود بود که باعث عصبانیت و واکنش دشمن شد.

 

وی عنوان کرد: امروز به تعبیری جنگ احزاب به راه افتاده و تمام دشمنان در مقابل اسلام قرار گرفته‌اند؛ در قرآن آمده است که نهراسید، اگر ایمان خود را حفظ کنید، پیروزید و خداوند وعده داده، اگر در راه خدا ثابت قدم باشید خداوند شما را یاری می‌کند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی، به مردود شدن افرادی در این قضایا اشاره کرد و ادامه داد: دشمن در تمام عرصه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هجمه کرده است؛ با استقامت و با انگیزه شهادت و فداکاری جوانان برای دفاع از نظام و کشور، دشمن موفق نخواهد شد.

 

وی یاد آور شد: ما اعتقاد داریم که بر محور حق ایستاده‌ایم و از نظامی که آرزوی انبیاء الهی بوده است دفاع می‌کنیم به همین دلیل انسانهای مؤمن و انقلابی با تحلیل درست از وقایع و جهاد تبیین، از هیاهوی دشمن نمی هراسند چراکه دشمن توانایی آسیب زدن به نظام را ندارد.

 

کد خبر 1234754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha