جامعه علمی ما نباید دچار ناامیدی شود

 حجت الاسلام برقراری گفت: جامعه علمی ما نباید دچار ناامیدی شود و این بزرگترین آسیب است و دشمن هم این را می خواهد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر  دانشگاه ملایر امروز  میزبان نخبگان دانش موزی، دانشجویی و المپبادی استان همدان بود.

 

حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر در این همایش  با استناد به آیات قرآن  کریم که فرموده  شما بهترین امت من هستید و من شما  را از نظر هوش استعداد و قابلیت و توانمندی برتر خلق کرده ام و نه تنها برتر هستید بلکه باید محکم باشید وسست نشوید اگر باور داشته باشید.

 

  امام جمعه ملایر نخبگان را سرمایه های علمی کشور برشمرد و افزود:   توسعه این کشور حاصل دستان پر تلاش این قشر است.

وی  خطاب به نخبگان بیان کرد: از سرناچاری  و منفعت هرگز دشمن را دعوت به سازش نکنید چرا که قطعا خداوند با شما است و شهید تهرانی مقدم با توکل به خدا موفق به ساخت موشک شد و با توسل به اولیای خدا تبدیل به پدر موشکی ایران شدند.

برقراری اضافه کرد: اعمال شما را خداوند می بیند و بدون نتیجه نمی گذارد و اجازه ندهید زحمات علمی  کسانی که شهید شده اند روی زمین بماند.

امام جمعه ملایر آفت مجموعه نخبگان را نا امیدی برشمرد و گفت: شخصیت های بزرگ نشان دادند که جای ناامیدی نیست شخصیت هایی مانند شهید احدی و ما این را در وجودش دیدیم که نباید نا امید شد.

برقراری  تصریح کرد: جامعه علمی ما نباید دچار ناامیدی شود و این بزرگترین آسیب است و دشمن هم این را می خواهد.

 وی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند طرح شهید مقدم که حامی بنیاد های علمی و پژوهشی  از دستاوردهای این انقلاب است و نخبگان بدانند این نظام حامبی نخبگان و جلمعه علمی کشور است افزود: این نظام  می تواند امیدواری را برای نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه داشته باشد .

امام جمعه ملایر گفت: باید دست بنیاد های دانش بنیان را  بگیریم  تا بتوانیم  از این مجموعه ها کشور را به استقلال برسانیم.

وی  با گریزی به زندگی  نخبگان و و شهدایی چون شهید چمران گفت: ایشان یک نخبه علمی بود و کار علمی خود را انجام داد اما در دفاع مقدس وقتی دشمن حمله کرد نخبگی خود را به جنگ می آورد و یک نخبه بزرگ در جنگ های نا منظم در دنیا محسوب می شود

برقراری در ادامه با بیان اینکه ما هرگز دست ذلت به سوی دشمنان و بیگانگان دراز نخواهیم کرد گفت: شهدای چون شهید احدی این را به اثبات رسانده اند و امروز نیز ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم..

برقراری اضافه کرد:  نخبه کسی است که به آینده کشور خودش تعلق خاطر داشته باشد و بتواند سخنان امیدوار کننده بزند  و پر انرژی باشد و بتواند دیگران را نیز به سمت علم و فناوری دعوت کند.

وی افزود: هر نخبه خودش یک دانش بنیان  است و امروز دشمن نخبگان ما را مورد هدف قرار داده چرا که از وجود نخبگان نگران است  و ما باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

وی  با تاکید بر رفع مشکلات و موانع نخبگان در کشور توسط مسئولان  تصریح کرد: اساتید دانشگاه نیز باید این امید و توان را به نخبگان داده وتعصب و غیرت ملی را در روح و روان جوانان نخبه ایجاد کنند. .

وی با بیان اینکه ما باید آینده کشور را به دست نخبگان بسپاریم و خلا ها را پر کنیم گفت اساتید حوزه های علمیه می‌توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.

ارتقاء شرکت های دانش بنیان همدان به دو برابر

موسی اعظمی نیز گفت:اجتماعات نخبگان یکی از ماموریت های بنیاد است و برای دو گروه اساتید و سرآمدان، دانشجویان و دانش آموزان برگزار می‌شود .

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه امسال با برنامه ریزی و تنوع بیشتر این همایش در بخش دانش آموزی و دانشجویی را در دانشگاه ملایر برگزار کردیم افزود: همایش اساتید و سرآمدان نیز دریکی از دانشگاه های شهرهمدان برگزار خواهد شد.

  رئیس بنیاد نخبگان استان همدان هدف از برگزاری این همایش را معرفی بنیاد نخبگان به دانشگاه،  تجلیل  و تکریم نخبگان و دانشجویان برترو انجام کار فرهنگی با تجلیل از نخبه شهید استان شهید احمد رضا احدی دانست.

وی با بیان اینکه استان همدان از استانهای پیشرو در جامعه  نخبگان، دانش آموزی، دانشجویی واساتید و فرهیختگان است افزود:  در کشور آمار قابل توجهي از نخبگان داریم و به دلیل شرایط خاصی که سیاستهای بنیاد دارد آمار و ارقام  را نمی توان اعلام کرد اما به  دنبال جمع آوری اطلاعات نخبگان قدیمی هستیم که بیش از هزار نخبه از گذشته داریم.

 اعظمی  با اشاره به فعالیت های شرکت های دانش بنیان گفت: یک بخش این شرکت ها در دانشگاه ها ، بخش دیگر در دستگاه های اجرایی و بخشی در پارک های  علمی و فناوری است که تا سال گذشته ما 60 شرکت دانش بنیان در استان داشتیم که در حوزه‌های فناوری، کشاورزی و صنعتی فعال بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری ، مدیریت ارشد استان تلاش ویژه داشته که این شرکت‌ها را ارتقاء بدهد و شواهد  نشان می دهد که حود 40 شرکت افزایش داشتیم و عدد دو برابر را  ما شاهد بودیم.

 رئیس بنیاد نخبگان استان همدان تصریح کرد: در همايش سالیانه اجتماع  نخبگانی دو روزه در تهران در مهر ماه  که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور شخصا در این جلسات حضور پیدا کردند رئیس جمهور تاکید ویژه را در حوزه‌های مختلف  برای استفاده از ظرفیت‌های نخبگان  و دادن تسهیلات و خدمات  به این قشر داشتند و  در حوزه عملی  به دستگاه های  اجرایی دستور  جذب   یک هزارنفر از  نخبگان  را دادند که دنبال می شود .

 وی گفت:  بر این اساس طبق دستو العمل نیز با ابلاغی که از سوی کشور به استانداری ها ابلاغ شده  که از این ظرفیت استفاده شود.

اعظمی افزود: رهبر معظم انقلاب خودشان از بانیان بنیاد نخبگان هستند در سال 1383 با تدبیر ایشان این بنیاد ایجاد شد و در سال 84  زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری این بنیاد مشغول فعالیت شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی امسال  خود بر حمایت از نخبگان گفت: ایشان بر سه محور تاکید داشتند که  اصل بر حمایت از نخبگان صورت گیرد و ویژگی ظرفیت  نخبگان باید قدر دانسته شود و انتظاری که از نخبگان  می رود این که نخبگان علم خود را برای توسعه جامعه قرار دهند و انتظارات  نخبگان از جامعه نیز برآورده شود.

 

وی گفت: طبق فرمایشات رهبری دستگاه های اجرایی باید نهایت همکاری را با نخبگان داشته باشند تا  فرار مغزها و خروج نخبگان از کشور را شاهد نباشیم

اعظمی با بیان اینکه  استانها به صورت جداگانه امسال نخبگان را برای همایش سالانه  دعوت نکردند و بنیاد بر اسای شاخص‌های که داشت  افراد خاص و ویژه را معرفی کرد گفت:  تعدادی از مدعویین نیز از استان همدان بودند

 وی با اشاره به پیوند صنعت و دانشگاه  گفت:  برای پیشرفت و توسعه  پیوند  این دو به یکدیگر است و اگر این اتفاق نیفتند علم بدون استفاده می‌شود و بخش اجرایی نیز بدون علم ناتوان است.

اعظمی با بیان اینکه  امروز بخش اجرا و دانشگاه هر دو از دولت ارتزاق می کنند و این ارتزاق باعث شده که  اعلام نیازی نداشته باشند و نیازها  از  سفره دولت صورت می‌گیرد  گفت: باید تلاش شود این دو به هم اعلام نیاز کنند.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های مصوب ما که هم به صورت سند ملی از کشور ابلاغ شده همین بخش است وامیدواریم با حضور نخبگان بتوانم استانی توسعه یافته در حوزههای مختلف داشته باشیم

 از دانشجویان می‌خواهم خوب درس بخوانند و کمک حال کشور باشند

 در ادامه اشرف عروجی مادر شهید احمدرضا احدی نیز با بیان اینکه ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی در کشور وجود دارد اما تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب ایستاده ایم خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان با هر عقیده و نگاهی که هستید من از شما به عنوان یک مادرشهید  از شما می خواهم خوب درس بخوانید و و کمک حال کشور باشید.

 وی اضافه کرد:شما مانند شهدا علم را همراه عمل داشته باشید و شهید احدی همیشه در  کوله اش در جبهه کتاب‌های درسی اش همراهش بود  وهم درس می خواند و هم می جنگید .

 یکی از جلوه های زیبای این همایش زمان ورود مادر شهید احمد رضا احدی به سالن همایش بود که همه حاضران به احترام وی قیام کردند  و ایشان با نهایت ادب و احترام  از  حاضران قدردانی کرد.

 

 در این همایش از  اشرف عروجی مادر گرانقدر شهید نخبه ملایری  به صورت ویژه تقدیر شد.

 همچنین در این همایش از محمد امینی استاد روش تحقیق، عضو جامعه نخبگان و استعداد برتر حوزه علمیه قم، فرشاد محمد پور استاد تخصصی حقوق جزا و جرم شناسی حوزه علمیه قم، لیلا گودرزیان فرد معاون محتوایی مرکز حوزه فاطمه الزهرا، پژوهشگر برتر در حوزه علمیه، نویسنده برتر در سال ۹۹ در حوزه ادبیات پایداری،  تقدیر شد.

 همچنین از مریم شمخانی مدرس سطوح حوزه و دانشگاه، پیمان فروزان جهرمی شرکت فناور برتر کیمیا نشان تولید مواد شیمیایی با کاربرد خاص، امیر احسان جابری شرکت فناور برتر گروه مهندسی نوین ماهان هگمتانه، محمد عرب زاده شرکت فناور برتر رایان پژوهان، مجتبی اسماعیلی شرکت فناور برتر آدرین آذین هوش مصنوعی و مهندسی نرم افزار، نادر احمدوند تلاش قابل تقدیر در راه اندازی میکروسکوپ نیروی اتمی دانشگاه پس از ۱۲ سال و  پوریا سعادتی وفا تقدیر به عمل آمد.

 

هم چنین از محمد مهدی جهانی مقدم، دریا دشتی، پانته آ فرهادی، محمد مهدی طاهری، مریم موسیوند، امیر محمد امیر رحمانی، صبا سعیدی فر و زهرا حسنی رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی و رتبه های برتر کنکور امسال استان همدان  تقدیر به عمل آمد. انتهای پیام/

کد خبر 1234757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha