مهم‌ترین نیاز امروز حوزه تعلیم و تربیت، همدلی اولیای خانه و مدرسه است

ناظمی‌جلال کردستان در جمع نمایندگان انجمن اولیا و مربیان مدارس ناحیه دو سنندج، گفت: مهم‌ترین نیاز امروز حوزه تعلیم و تربیت، همدلی اولیای خانه و مدرسه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، هاشم ناظمی جلال عصرچهارشنبه(۲ آذرماه) در نشست توجیهی جمعی از نمایندگان انجمن اولیا و مربیان مدارس ناحیه دو سنندج که در کانون شهید مطهری برگزار شد، اظهار کرد: همه در مقابل وضعیت کشور و آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان خود مسئول هستیم.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به انتظارات و دیدگاه‌های مختلف نسبت به  آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت را سخت و نیازمند استمرار دانست و با اشاره به مسائل و چالش‌های پیش‌رو، گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۴ هزار فرهنگی به ۳۲۰ هزار دانش‌آموز خدمت رسانی می کنند که همگی بومی و از فرزندان این مرز و بوم هستند.

 

 

ناظمی جلال با بیان اینکه در شرایط حاکم و به ویژه در وضعیت خاص امروز، همدلی اولیای مدرسه و خانه، مهم ترین نیاز است، اظهار داشت: بعد از عبور از دوران کرونا و آموزش غیر حضوری که آسیب‌هایی نیز داشت، آموزش حضوری در اولویت ما قرار دارد.

 

 

مدیر‌کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس از اول مهر ماه و تشکیل کلاس‌های حضوری، تعطیلی مدارس را به ضرر دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: همه باید کمک کنند که روند آموزش حضوری مدارس تداوم داشته و دچار وقفه نشود.

 

 

وی مشارکت انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس را صرفاً برای جلب مسائل مالی ندانست و با تاکید بر اینکه اولیا باید در مسائل آموزشی و تربیتی فرزندان خود دخالت و مطالبه‌گری داشته باشند، از آنان خواست، برای بهبود وضعیت فعالیت مدارس کمک کنند.

 

 

ناظمی جلال با اشاره به اینکه در شرایط حاضر ، آموزش حضوری دانش آموزان یک نیاز است و تاکنون دو ماه از آغاز سال تحصیلی جدید سپری شده است، سه ماهه فصل پاییز را زیر بنا و اساس سال تحصیلی عنوان کرد و گفت: از دست دادن این زمان طلایی، باعث وارد شدن خسران و ضرر به نظام آموزشی و تحصیل دانش‌آموزان می‌شود.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به دانش آموزان و احساس مسئولیت بیشتر توسط اولیای خانه و مدرسه، گفت: همکارانی که در مدارس با دلسوزی برنامه ها را دنبال می کنند، دانش‌آموزان و محیط آموزشی آنان کمتر دچار مشکل می‌شود.

 

وی یکی از مهم ترین اقدامات را تلاش برای عدم ورود دانش‌آموزان به اتفاقات و جریانات اخیر عنوان کرد و با بیان اینکه شاید تعدادی از دانش‌آموزان تحلیل دقیقی از مسائل نداشته باشند، گفت: افرادی به صورت سهوی و یا عمدا در صدد هستند تا دانش‌آموزان را به این سمت سوق دهند.

 

 

ناظمی جلال افزود: در این شرایط، همراهی و کمک اولیا باعث خواهد شد که با حضور دانش‌آموزان، مدارس به صورت کامل دایر باشد و در این راستا، مدارس متوسطه اول و دوم نیاز به توجه ویژه دارد و اهتمام مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش نیز، صیانت از حریم مدارس و جایگاه علم آموزی است.

 



مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در سخنان خود از ابلاغ بخشنامه‌ای به واحدهای اداری و آموزشی استان برای تشکیل کلاس‌های درس، در صورت غیبت و حضور حداقلی دانش‌آموزان خبر داد و پای کار بودن کلیه دست‌اندرکاران را امنیت‌ساز دانست.

 

 

وی از تمهید مقدمات برگزاری این نشست و حضور نمایندگان اولیای محترم تشکر کرد و تصریح کرد: اهتمام مجموعه و انتظار ما این است که همه پای کار باشند تا با همکاری و تعامل دو نهاد مقدس خانه و مدرسه، روند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان پیگیری و هیچ دانش آموزی دچار آسیب نشود.

 

 

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست تعدادی از نمایندگان اولیای دانش‌آموزان، نظرات، دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را پیرامون مسایل آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و فعالیت مدارس مطرح و در خصوص مسائل جاری و شرایط حاکم بر مدارس بحث و تبادل شد.

کد خبر 1234772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha