رشته اسب سواری ظرفیتی بزرگ در تولید، صنعت و اشتغال است

زیویار، با بیان اینکه رشته اسب سواری علاوه بر ماهیت ورزشی، ظرفیتی بزرگ در تولید، صنعت و اشتغال و گردشگری است، گفت: با توجه به وجود زیرساخت ها در استان، نباید از این ظرفیت غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، فرهاد زیویار، امروز(2آذر)، در دیدار با رئیس فدراسیون اسب سواری اظهارداشت: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در لرستان را زمینه ای مناسب برای پیشبرد برنامه های این رشته ورزشی در استان است.

 

استاندار لرستان افزود: از جنگل های طبیعی استان می توان با حفظ کاربری و موجودیت منابع طبیعی برای استفاده در این رشته ورزشی مهیج بهره برداری کرد.

 

وی با بیان اینکه رشته اسب سواری امروز تنها یک رشته ورزشی نیست، بلکه یک ظرفیت بزرگ در تولید، صنعت و اشتغال نیزمحسوب می شود، گفت: اسب سواری علاوه بر ماهیت ورزشی، ظرفیتی مناسب برای صنعت گردشگری نیز محسوب می شود و نباید از آن غافل بود.

 

زیویار با بیان اینکه امکانات و زیرساخت های موجود این رشته ورزشی در استان لرستان وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر در استان ما نیمی از استانداردهای لازم از قبیل تعداد اسب، نوع آن و زمین تمرین و مسابقات وجود دارد.

وی تصریح کرد: از رئیس هیأت اسب سواری استان و مدیرکل ورزش و جوانان انتظار داریم، با هماهنگی رئیس فدراسیون راهکارهای مناسب را ارائه دهند و ما هم پیگیری و حمایت های لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 1234799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha