مقابله با ملخ و مگس زیتون از طریق اشعه پلاسما

گودرزوند چگینی گفت: قرار است وزارت جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی قراردادی را منعقد کنند تا از طریق اشعه پلاسما نسبت به کنترل ملخ و مگس زیتون اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهرداد گودرزوند چگینی شامگاه چهارشنبه( ۲ آذر ) در برنامه با نمایندگان اظهار داشت: ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان اقدام مهم کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس با همکاری دولت بود که از ابتدای آبان هم اجرایی شده است.
 
نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس ضمن اشاره به عضویت خود در فراکسیون حمایت از محصولات کشاورزی ابراز داشت: محصولاتی مانند برنج، چای و زیتون محصولاتی استراتژیک برای گیلان محسوب می‌شوند، بنابراین همواره پیگیر مسائل و مشکلات کشاورزان و باغداران بودیم.   
 
گودرزوند چگینی اضافه کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اولین بار زیتون در کنار گندم، جو و دانه‌های روغنی قرار گرفت و قرار شد از محل فروش اموال ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بهسازی و بهتر شدن محصولات اختصاص داده شود.
 
نایب رئیس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: جلساتی متعدد هم با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و در آخرین جلسه‌ای که بنده حضور پیدا کردم،بحث زیتون را مطرح کردم و خوشبختانه وزیر جهاد کشاورزی بخشنامه‌ای را در هیئت دولت صادر کردند تا از ورود زیتون بی‌کیفیت به داخل کشور ممانعت به عمل آید.
 
وی از اعمال قیمت خرید تضمینی برای محصول زیتون خبر داد و اذعان کرد: فراکسیون حمایت از محصولات کشاورزی اقداماتی نظیر این را در دستور کار دارد و اثر آن را هم میتوان در سطح شهرستان دید و اعتقاد دارم آثار و تبعات تصمیمات اتخاذ شده در سالهای بعد ملموس تر خواهد شد.
 
نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس ادامه داد: برای مقابله با ملخ و مگس زیتون هم جلسات زیادی را از جمله با سازمان انرژی اتمی برگزار کردیم و تفاهم کردیم تا جهاد کشاورزی به همراه سازمان انرژی اتمی قراردادی را منعقد کنند تا از طریق اشعه پلاسما نسبت به کنترل مگس زیتون اقدام شود.
 
گودرزوند چگینی از کاهش سرانه مصرف روغن زیتون در کشورمان سخن گفت و با بیان اینکه در صورت ایجاد زیرساخت‌ها ۲۶ استان کشور می‌تواند از مزیت زیتون و روغن زیتون بهره‌مند شود خاطرنشان کرد: سرانه مصرف روغن زیتون در کشورهای خارجی بین شش تا ۲۴ کیلو است در حالی که این سرانه در کشورمان به ۱۵۰ گرم کاهش پیدا کرده است.
 
 
کد خبر 1234818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha