لزوم تشکیل بنیاد دائمی میرزاکوچک/ صدای میرزا را به جهان برسانیم

ثقتی با تاکید بر اینکه باید صدای میرزاکوچک در تمام جهان شنیده شود گفت: دبیرخانه و بنیاد دائمی شهید میرزا کوچک جنگلی در گیلان به‌منظور بازشناسی نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا ثقتی امروز(پنج‌شنبه، ۳ آذر) در اجلاسیه کنگره بین المللی شهید میرزاکوچک که در سالن همایش‌های موسسه حضرت امام(ره) قم در حال برگزاری است، این جلسه را فرصتی عظیم در بازشناسی شخصیت این مجاهد شهید و روحانی مبارز عرصه ملی و بین‌المللی دانست و گفت: برگزاری این بزرگداشت‌ها کمک شایان توجهی در زدودن غبار مظلومیت و چهره مغفول مانده ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی کشور و استان گیلان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند:" مردم گیلان همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بودند و میرزا کوچک نمونه بارز این مصداق است." افزود: میرزا روحانی فقیه و مبارزی بود که با برگزاری این اجلاسیه در قم به تعبیر یکی از بزرگان گیلانی، به خانه خود بازگشت.

 

به گفته ثقتی یکی از اهداف برگزاری این کنگره در قم که مرکز فقاهت جهان اسلام است، معرفی بیشتر چهره مغفول مانده میرزا است تا به اهداف این اجلاسیه دست یابیم.

 

وی با تاکید بر اینکه میرزا شخصیتی است که نمی‌توانیم آن را در اقلیم و جغرافیای گیلان محفوظ بداریم اظهارکرد: محفوظ نگه‌داشتن میرزا یعنی محروم نگه‌داشتن مردم سراسر ایران و جهان از شناخت این مبارز، مجاهدو روحانی شهید. باید صدای میرزا در تمام جهان شنیده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به برپایی کنگره بین‌المللی شهید میرزاکوچک ادامه داد: کنگره شهید میرزا با ۷۰ عنوان برنامه و رویداد در حال برگزاری است که اجلاسیه پایانی آن هفته آینده در رشت، یک روز قبل از شهادت میرزا برگزار می‌شود.

 

وی استقرار بنیاد دائمی میرزاکوچک در گیلان را هدف نهایی این کنگره برشمرد و بیان کرد: هدف غایی از برپایی کنگره این است که دبیرخانه و بنیاد دائمی شهید میرزا کوچک جنگلی در گیلان با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌منظور بازشناسی نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک مستقر شود.

 

ثقتی در پایان خاطرنشان ساخت: باید این چهره پرظرفیت و غنی استان گیلان و کشورمان که یکصد سال پیش تلاش مجاهدانه‌ای داشت و یک مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در سایه سار اسلام برپا کرد، بهتر و بیشتر به نسل حاضر و جامعه معرفی کنیم.

کد خبر 1234865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha