ستاد بازسازی عتبات میراث ماندگار «حاج قاسم سلیمانی»/تلاش برای برگزاری آبرومند جشنواره «نشان ارادت»

حکمتیان گفت: مهم ترین مسئولیت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سوریه و عراق است و در این راستا کارهای ارزشمندی انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حسن حکمتیان امروز (3 آذر ماه) در آئین معرفی رئیس هیئت مدافعان حرم ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم به ویژه حاج قاسم سلیمانی و شهدای حوادث تروریستی اخیر در کشور و تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج درخت طیبه ای است که امام امت آن را غرس، مقام معظم آن را آبیاری کرد و تبدیل به درخت تنومندی شده که امروز ندای آزادی، آزادگی، سرافرازی و سربلندی را سر می دهد.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفکر و استراتژی صحیح امام(ره) در پرتو عنصر شجاعت، استقامت و ایستادگی تزلزل در نقشه های دشمنان ایجاد کرد و مسیر پر افتخار انقلاب را ریل گذاری و قطار انقلاب را به حرکت درآورد.

وی در ادامه به ماموریت و رسالت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و ادامه داد: این ستاد میراث ماندگار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس بوده که ماموریت عمق بخشی بیرونی نظام را این سردار سرافراز برعهده داشت.

 

حکمتیان خاطرنشان کرد: «حاج قاسم سلیمانی» بعد از نابودی صدام که فرصت زیارت عتبات، عالیات را پیدا کرد با توجه به مشکلاتی که در کربلا و نجف برای عتبات وجود داشت، پیشنهادی به رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات داد که مورد موافقت معظم له قرار گرفت.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مردم نهاد بوده، یادآور شد: هم اکنون علاوه بر تشکیل ستاد در استانها و شهرستانها، این ستاد در ادارات و سازمان ها در حال تشکیل بوده و افراد شاغل در ستاد برای رضای خدا بدون هیچ گونه چشم داشت مالی در حال فعالیت هستند.

 

وی اظهار کرد: مهم ترین مسئولیت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سوریه و عراق است و در این راستا کارهای ارزشمندی انجام گرفته است.

 

حکمتیان توسعه و بازسازی صحن حضرت زهرا به متراژ ۲۲۰ هزار متر مربع، ۶۲ هزار و ۵۰۰ متر از صحن حضرت زینب سلام الله علیها و کارهایی که در شهرهای سامرا، نجف و مسیر اربعین در حال انجام بوده را از فعالیت های این ستاد دانست.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای انجام بهتر رسالت ستاد بازسازی عتبات و عالیات مسئولیت ها بین استان ها تقسیم شده، گفت: سهم استان کهگیلویه بویراحمد در بازسازی عتبات و عالیات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون برآورد شده و هم اکنون جایگاه استان در رده بیست و دوم کشور بوده و در حال تلاش برای بالا بردن رتبه استان هستیم.

 

وی به فعالیت ۳۵ موکب دارای پروانه فعالیت ستاد بازسازی عتبات و عالیات در اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: این موکب ها منشاء خدمات ارزشمندی بودند که ۹ موکب در شهرستان گچساران، پنج موکب در بصره و موکب هایی در کربلا و نجف فعالیت داشته و روزانه به حدود ۱۰۰ هزار نفر خدمات رسانی داشتند.

 

حکمتیان خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز در حال اعزام گروه‌هایی به کربلا و نجف به منظور فعالیت در کارهای عمرانی عتبات عالیات در این شهرها هستیم.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد درب باب مهدی عجل الله صحن امامین عسکرین (ع) به استان واگذار شده که بخشی از این درب در قم ساخته شده و با تشریفاتی درب به استان منتقل و کار به نام استان ما در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در سیل، زلزله، مبارزه با ویروس کرونا و دیگر حوادث در کنار سازمان های خدمات رسان فعالیت می‌کرد، ادامه داد: در زلزله سی سخت نیز خدمات رسانی مطلوبی به افراد زلزله زده انجام دادند و امروز نیز هیئت مدافعان حرم بیاد به نام «حاج قاسم سلیمانی» و شهید مدافع حرم سردار «ستار اورنگ» فعالیت خود را آغاز می کند.

 

حکمتیان جشنواره «نشان ارادت» را از دیگر فعالیت‌های این ستاد دانست و گفت: تلاش می‌کنیم جشنواره «نشان ارادت» در سطح استان آبرومند برگزار شود.

کد خبر 1234875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha