اختصاص ۱۷ میلیارد  تومان اعتبار به طرح جهش تولید در دیم زارهای ایلام

مدیر کل ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهش تولید در دیم زارهای استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در در ستاد استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، اظهار کرد:  ستاد اجرایی نقش محرومیت زدایی و رسیدگی به امور در بخش های مختلف کشور را بر عهده دارد.

 

محمد زارع تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح جهش تولید در سطح دیم زارها، این نهاد یکی از وظایف خود را کمک به سازمان جهاد کشاورزی دانسته و در جهت افزایش بهره وری و ظرفیت دیم در کشور اقدامات خوبی انجام داده است.

 

مدیر کل ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: حجم گسترده  زمین های مرغوب در کشور می‌تواند نیاز به واردات را کمرنگ و ایران را به  یکی از صادرکنندگان  اصلی محصولات کشاورزی تبدیل کند.

 

زارع یادآور شد:  با توجه به اینکه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در این خصوص به استان ایلام اختصاص  داده شده است می‌توانیم امیدوار باشیم سطح زیر  کشت اراضی دیم را از ۴۰ هزار هکتار به ۷۰ هزار هکتار افزایش داده و حجم تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم،  نخود ،عدس ،لوبیا و دانه های روغنی را به ۱۰۴ هزار تن  ارتقاء  بخشیم.

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی، کشاورزی دانش بنیان، تامین معیشت کشاورزان دیم کار و روستاییان  عزیز و خودکفایی محصولات اصلی کشاورزی و کاهش وابستگی به واردات از جمله اهداف اصلی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ایلام است.

کد خبر 1234883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha