راهکارهای جمعیتی نیازمند بومی سازی هر استان و شهر و منطقه است

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به برنامه ریزی در جهت افزایش جمعیت گفت: راهکارهای جمعیتی نیازمند بومی سازی هر استان و شهر و منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام صدرا بهرامی در نخستین نشست تبیین فرایند حل بحران جمعیت در رویداد ملی « مسیر نجات» ویژه خانواده و جوانی جمعیت در سالن همایش های باقرالعلوم یزد گفت: قرار نیست که شماها عملیات کنید بلکه باید راهبری کنید و با استفاده از ظرفیت ها در راستای تحول در جمعیت گام برداشته شود.

 

وی افزود: ما باید تعیین کنیم که بازیگران اصلی راهبردها چه کسانی هستند و با تشخیص های درست مطالبه گری و همچنین اتاق های علمیاتی به خوبی دنبال شوند.

 

بهرامی بیان کرد: ما باید با ریشه یابی به صورت بومی در راستای تحول در جمعیت استفاده کنیم و با بومی سازی و ارائه راهبردهای مناسب در جهت عملیاتی کردن انها گام برداریم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ما باید بر اساس جدول هایی سعی کنیم ریشه یابی کرده و راهبردهای کلان را مشخص کنیم و ظرفیت ها را شناسایی کنیم  موانع را رفع کنیم.

 

وی گفت:  در اقدامات عملیاتی نیاز به برنامه ریزی و سیر منطقی داریم و اگر برنامه ریزی داشته باشیم می توانیم راهبرد خوبی را دنبال کنیم.

 

بهرامی بیان کرد: ما انگیزه و شور انقلابی و دغدغه داریم اما رسیدن به رسیدن علمی به جواب حل مساله نیاز اصلی ما است.

 

وی افزود: در سیستم وزارت کشور بر اساس مناطق خاص برنامه سالانه و برنامه های بعدی پیش خواهد رفت.

 

بهرامی بیان کرد: راهبردها کلان است که باید با استفاده از ظرفیت ها  شناسایی موانع در راستای اجرایی کردن آنها گام برداشته شود.

کد خبر 1234906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha