استفاده از ظرفیت ایثارگران توانمند و کارآفرین برای حل مشکل اشتغال

قاضی زاده هاشمی با اشاره به استفاده از ظرفیت ایثارگران توانمند و کارآفرین برای حل مشکل اشتغال گفت: نگاه جامعه باید به ایثارگران تغییر کند و این امر با مرجعیت بخشی و معرفی افراد توانمند و شاخص ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست صمیمی با دانش پژوهان و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان که امروز (پنجشنبه ۳ آذر) در سالن باغستان  قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در همه سفرهای استانی جلسه ای با جمع نخبگان ایثارگر هر استان برگزار می کنیم البته به یک معنا اگر نخبگی را داشتن ویژگی خاص بدانیم نخبه کسی است که توانایی و ظرفیتی دارد که عموم جامعه ندارند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با این نگاه همه ایثارگران نخبه هستند زیرا اگر دوران جنگ و دفاع مقدس را مرور می کنیم شاید ۱۰ تا ۱۵ درصد مردان این کشور به جبهه ها رفتند و در جنگ حاضر شدند و که این افراد درک و بصیرت داشتند و کشور و امنیت و سلامت جانی مردم برایشان مهم بود.

 

وی عنوان کرد: عمده ایثارگران همانطورکه برای کشور و دین فداکاری کردند، همچنان در حال فداکاری هستند و به جای اینکه آنها نیازمند کمک باشند آنها کمک کننده، دستگیر و نقش آفرین هستند و ما وظیفه داریم به این عزیزان تبریک گفته و از آنها تشکر کنیم و هم اینکه آنها را به جامعه معرفی کنیم تا اگر می خواهد جامعه ایثارگران را بییند از این دریچه ببیند.

 

قاضی زاده هاشمی اعلام کرد: در این سال ها ذره ذره ایثارگری را به گونه ای تعریف کردند که این افراد به مدد ایثارگری یا ارتباط با خانواده شهدا دارند از جامعه کمک می گیرند در حالی که این واقعیت ندارد بلکه واقعیت این است شما در عرصه های کارآفرینی، اقتصادی و ورزش، افتخارآفرین هستید.

 

وی تأکید کرد: ما به عنوان بنیاد شهید نسبت به خانواده بزرگ ایثار و شهادت و ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت وظایفی داریم که به تنهایی نمی توانیم این کار را پیش ببریم که یکی از این مباحث در بحث اشتغال است.       

 

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: ظرفیت استخدام دولتی محدود است، سال گذشته ۶۷ هزار نفر استخدام شدند که چقدر این تعداد به ایثارگران تعلق گرفته است، ۳۰۰ هزار نفر از خانواده های ایثارگر ما جویای کار هستند و با توجه به اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد از ۶۷ هزار نفر به ایثارگران اختصاص دارد چه حجمی را برمی دارد و ما باید به سمت کارآفرینی رویم.

 

وی توضیح داد: کارآفرینی کار هر کسی نیست در هر جامعه ای ۱۵ درصد افراد توان کارآفرینی دارند، این ظرفیت و توان را خدا به شما داده است، ما اگر بخواهیم مسئله اشتغال را حل کنیم با شما می توانیم یعنی کسانی که توانایی تولید کار را دارند.

 

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: نگاه جامعه باید به ایثارگران تغییر کند این امر با مرجعیت بخشی و معرفی افراد توانمند و شاخص ممکن است و ما باید ضمن معرفی شهدا به عنوان قله باید ایثارگران را هم معرفی کنیم.

 

وی گفت: ما امسال برای حمایت مالی از طرح هایی که بیزینس پلن (طرح کسب و کار) روشنی دارند و قابل دفاع هستند، محدودیت نداریم بنابراین همت عزیزان را می طلبد که اینها را تبدیل به پروژه های اقتصادی موفق کنند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: همچنین در راستای توزیع عادلانه امکانات در سراسر کشور سعی شده رویدادهای استارت آپی در اقصا نقاط کشور برگزار شود و ایثارگران را شناسایی و معرفی کنند و این امر با تعامل با مراکز رشد، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری بوده که تاکنون ۱۳ خانه خلاق در کشور ایجاد شده و شروع به فعالیت کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: تفاهم نامه های خوبی هم با مراکز تجاری و اقتصادی منعقد شده و شما می توانید از خدمات این تفاهم نامه ها بهره مند شوید.  

 

کد خبر 1234909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha