۱۲۰ میلیارد ریال برای انتقال آب سد بارزو به گاوداری هزینه شد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای لوله کشی و انتقال آب از محل سد بارزو شهرستان به گاوداری ۱۰ هزار راسی این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ علی جدی پنج شنبه شب سوم آذرماه در جمع خبرنگاران شیروان اظهارکرد: تاکنون 120 میلیارد ریال برای لوله کشی و انتقال آب از محل سد بارزو شهرستان هزینه شده و باید به دنبال خرید یک حلقه دیگر آب شُرب بود که نیاز است 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه شود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تاکنون برای اجرای طرح حدود هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و به دنبال تامین آب جهت دام هستیم.

 

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در سال ۹۸ کلنگ زنی شد که در اجرای طرح ها ۷۰ درصد جانمایی مکان ها مهم است، جانمایی این طرح از ابتدا غلط و نامناسب بوده و همین موضوع موجب کُندی روند عملیات اجرایی طرح شده است.

 

جدی با اشاره به عملیات اجرایی گلخانه 100 هکتاری دوین این شهرستان خاطرنشان کرد: در مجموع برای این طرح، 280 میلیارد ریال برای انتقال آب از محل سد بارزو و تسطیح 35 هکتار زمین هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه مشکل آب این طرح حل نشده است، بیان کرد: آب و راه دسترسی گلخانه مشکل دارد که پیگیر رفع آن هستیم و باید به دنبال تامین آب پایدار آن بود که تسهیلات طرح به بانک معرفی شده و تا ماه آینده سازه های آن انجام خواهد شد.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1234973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha