اوج گرفتن مجدد شعله‌های آتش در نقاط جنگلی گیلان؛ بالگردها آماده اعزام هستند

اختری از اوج گرفتن مجدد شعله‌های آتش در برخی نقاط جنگلی گیلان و رودبار خبر داد و گفت: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم بالگردها آماده اعزام به منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، میرحامد اختری شامگاه پنجشنبه( ۳ آذر ) در گفت‌وگو خبری با موضوع شروع مجدد آتش‌سوزی در برخی نقاط جنگلی گیلان اظهار داشت: آتش‌سوزی منطقه شمام رودبار به طور کامل مهار شده بود اما مجدداً شاهد شروع آتش‌سوزی در این منطقه بودیم.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه مردم، فرمانداران مناطق، بسیج و مدیریت بحران برای مهار آتش‌سوزی کمک بسیار زیادی داشتند افزود: با توجه به ادامه دار شدن آتش‌سوزی، هماهنگی را با فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی کشور انجام دادیم و بالگردها برای اعزام به استان گیلان آماده بودند.


اختری دلیل عدم اعزام بالگردها به گیلان برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های استان را برشمرد و اذعان کرد: با توجه به فرارسیدن شب و همچنین حضور گسترده‌ای که برای خاموش کردن آتش در منطقه داشتیم توانستیم آتش‌سوزی را در محدوده رودبار بالای ۹۰ درصد مهار کنیم.


وی با تاکید بر اینکه وضعیت در کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان است اضافه کرد: اگر احیانا در ساعات آینده مجددا شعله‌های آتش مشاهده شد با هماهنگی که انجام دادیم از ساعت پنج صبح بالگردها آماده اعزام به منطقه هستند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی وزش باد گرم یک روز دیگر هم ادامه خواهد داشت بنابراین به محض وقوع آتش‌سوزی جدید حتما بالگردها اعزام خواهند شد.
 

کد خبر 1235003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha