سکوت خواص در برابر اغتشاشگران و توهین به مقدسات همراهی با دشمن است/ مسئولان قدردان مردم باشند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه سکوت خواص در برابر اغتشاشگران و توهین به مقدسات همراهی با دشمن است، گفت: مسئولان و کارگزاران نظامی اسلامی باید قدردان این مردم بوده و تمام انرژی خود را برای حل مشکلات مردم و خدمتگذاری به مردم به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۴ آذر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۱۲۰ سوره آل عمران می فرماید ای مسلمانان موضع دشمنان نسبت به شما این چنین است که اگر نیکی به شما برسد، دشمنان شما ناراحت می شوند و اگر چنانچه بدی به شمار برسد آنان خوشحال می شوند، در برابر موضع دشمن اگر چنانچه صبر کرده و تقوا داشته باشید و مکر و حیله آنان هیچ ضرری به شما نمی رساند.

 

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار با بیان اینکه این آیه مبارک شاخص عالی برای شناخت دوست از دشمن است، ابراز کرد: باید فکر کرد که موضع گیری دشمنان  و تبلیغات آنان بر چه مبنایی است، دشمن مسیری دشمنی خود را دنبال می کند تا جایی که بتواند دشمنی خود را پنهان می کند، در جایی که که نتوانست آنرا آشکار می کند، مردم خوب می دانند که دشمنان دنبال تضعیف  مردم و ملت ما هستند و در هر جایی که پایبند به ارزش های دینی و انقلابی باشیم، آنها دنبال محکوم کردن و گسترش تبلیغات علیه ملت و نظام اسلامی هستند.

 

وی بیان کرد: چه کسانی دنبال تخریب اموال عمومی و ایجاد نا امنی در کشور هستند؟  چه کسانی  جوانان ما را می کشند؟ چه کسی از این کار خوشحال می شوند و تحریک و تبلیغ می کنند و آرامش و آسایش جامعه را به هم ریخته اند؟ بر اساس آیات قرآن کریم، اینها دشمنان هستند، هنگامی که حافظ امنیت به شهادت می رسد و یا اغتشاشگری کشته می شود کف و شادی آنها به آسمان می رود، خوشحال می شوند که ناامنی ایجاد کرده و تلفات می گیرند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: دشمن، دشمن است، تبلیغات  گسترده ای  از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بر علیه نظام اسلامی کرده اند،  تلاش گسترده و طراحی های زیادی برای فتنه داشتند، امیدوار بودند که نظام تغییر کند و مدیریت جامعه اسلامی به دست دشمنان بیفتد اما طرح آنها ناکام ماند و دوباره طراحی کردند و به این نتیجه رسیدند که احزاب و گروه ها و مخالفان و براندازان را با هم متحد کنند و مدیریت کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  ابراز کرد: برای آوردن مردم در این صحنه هم تحریم های فلج کننده را اعمال کردند تا مردم را به کف خیابان بیاورند، بر این اساس تمام توان خود را  از سال ۹۶ برای گسترش تحریم ها به کار گرفتند، تورم را افزایش و ارزش پول را کاهش دهند، تا مردم را به زانو دربیاورند  و دست از حمایت از نظام بردارند و این حرکت آنها ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان برای ایجاد وحدت بین براندازان ربع پهلوی را به عنوان محور انتخاب کردند، افزود: پس از قرن ها  حکومت سلاطین بر کشور ما، اینها به ویژه ربع پهلوی صلاحیت و مقبولیتی بین مردم ما ندارند، هجمه تبلیغاتی گسترده ای در فضای مجازی و حقیقی به راه انداختند و روز به روز بر آن افزودند و در شرایط کرونا سوء استفاده کردند تا برنامه های تبلیغاتی خود را به درون خانواده های ما بکشانند و تهدید جدی ما از آنجا آغاز شد و تبلیغات خود را به درون خانواده ها بردند.

 

امام جمعه ایلام گفت: آثار این تبلیغات دشمن را  در درون خانواده ها در حوزه های مختلف از جمله عفت زدایی، غیرت زدایی، بی حیایی و بی تفاوتی نسبت به ارزش های دینی می بینیم، محور واحد و شعار واحدی را با عنوان شعار حزب منحله کموله کمونیست انتخاب کردند که سال ۱۳۵۷ از همان اول برای تغییر نظام دست به سلاح بردند و امروز در اقلیت در خارج از مرزهای کشور با حیات ننگین خود ادامه می دهند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: جوانان ما بدانند  که اگر دشمنان چنین شعارهایی را در فضای مجازی و حقیق ما پخش می کنند خاستگاه آن حزب کموله است و دلارهای نفتی و سلاح های مختلفی که در اختیار اغتشاشگران قرار می دهند برای کشتن مردم ما و زن و کودک ماست تا امنیت جامعه را به هم بزنند و جوانان ما را به خاک و خون بکشانند و مدیریت میدانی و پشت صحنه آن را عوامل رژیم صهیونسیتی برعهده دارند.

 

وی بیان کرد: این نقشه شوم و وحدت آنها بر علیه نظام اسلامی، مسبوق سابقه است و همه آنها نقش بر آب شده و این طرح آنان نیز محکوم به شکست هستند، مردم ما مردم آگاه و بصیر هستند، وقتی حمایت های اینها را دیدند، مسجد را به آتش می کشند و قرآن را می سوزانند، صف خود را جدا کردند و اینها تصور می کردند زنان محجبه و با عفت ما با بدن های عریان در سطح خیابان ها حضور می یابند اما هزینه های آنان تلف شد.

 

امام جمعه ایلام گفت: حضور آگانه و بصیر مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد خط مردم از اغتشاشگران و براندازان جداست، ۱۳ آبان تیری بر دل دشمنان شد و طرح کشته سازی آنان برای وادار کردن احساسات آنها به هدف نخورد  و این طرح آنها خنثی شد و حضور پرشکوه مردم ما در تشییع جنازه پیکر مطهر شهدای امنیت نشان داد وحدت انسجام و پایمردی مردم  به مسیر گذشته و عزم راسخ آنان برای ادامه هیمن راه شهدا و تبعیت از ولایت در آینده ادامه دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: این عزم و اراده ستودنی ملت ما و استقبال از شهید و شهادت، طرح دشمن را خنثی و توطئه های آنان خنثی کرد، اما دشمن مار زخمی است و تلاش می کند که آخرین قطرات زهر خود را به پیکره مردم ما وارد کند و روند تکاملی انقلاب اسلامی این اقتضا را دارد که فراز و فرودهایی داشته باشد و این سنت الهی است امتحات و غربال کردن است.

 

وی بیان کرد: این شرایط، ریزش ها و رویش هایی داشته است و مردم ولایتمدار ما می دانند چه کنند که از شر ریزش در امان باشند و به رویش های جدید افزوده شود، فشارهای اقتصادی و تلاش دشمن و تحریم ها  نباید ما را از راه گذشته ما باز دارد، ما در مسیر الهی هستیم و غیر از این راه  شیطانی و گمراهی است.

 

امام جمعه ایلام گفت: سکوت خواص جامعه در این شرایط همراهی با دشمن است و شریک شدن با جنایات کسانی است که مقدسات ما را به آتش  می زنند، مساجد را آتش کشیدند و قرآن ها  را آتش زدند، سکوت جامعه در برابر این جنایت ها همراهی با آنان است و طبیعتا  خشم الهی را به دنبال دارد و هر کس باید به اندازه توان خودش، اعلام برائت و انزجار کند و این کار ضد ارزشی که انجام دادند محکوم شود و غافلان جامعه آگاه شوند که مسیر خودشان را از دشمنان اسلام جدا کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: مسئولان و کارگزاران نظامی اسلامی باید قدردان این مردم باشند  و تمام هم و غم و انرژی خود را برای حل مشکلات مردم  و خدمتگذاری به مردم شایسته خدمت به کار گیرند و امروزه کم کاری و امروز و فردا کردن، همراهی با دشمنانی است که قرآن را به آتش کشیدند.

 

وی یادآور شد: اقدام شجاعانه دولت در افزایش غنی سازی اورانیوم  به ۶۰ درصد در برابر فزون خواهی دشمنان ما عمل قابل تقدیری است، دشمن اگر ما را ضعیف ببیند حمله می کند  و اگر مذاکره کنیم باید از موضع قدرت و اقتدار در پشت میز مذاکره حرفمان را بر آنان تحمیل کنیم و اگر دشمن بخواهد زیاده خواهی  کند و آژانس بین المللی اتمی اگر بخواهد مسیر خیانت گذشته خود را ادامه دهد، باید انتظار غنی سازی با درصد بالاتر را داشته باشند.

 

امام جمعه ایلام با تبریک هفته مبارک بسیج ابراز کرد: افتخار بسیجی بودن نصیب همه ما شده است و امید است که در این جایگاه بتوانیم  خدمتگزار اسلام و انقلاب و مردم باشیم و از مجاهدت بسیجیان در عرصه های مختلف دفاع مقدس، کمک رسانی به محرومان و سازندگی، به نوبه خودم تقدیر می کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: مصیبت سنگینی که برای استان ما اتفاق افتاد برای اولین بار در کشور ما، قرآن را آتش زدند،  کار تعمدی که در کشور بی سابقه بوده و بی حرمتی کردند و امروز ما برای ابراز انزجار و نفرت نسبت به عاملان داخلی و خارجی این جنایت بعد از نماز جامعه در هیمن مکان اعلام می کنیم و از خدا می خواهیم  برای جنایت این جاهلان و سکوت کسانی که بودند و دیدند و عکس العمل نشان نداند مار با ببخشاید.

 

 

کد خبر 1235030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha