باید بکوشیم تا کشورمان همواره در اوج عزت و سربلندی باشد

آیت الله عابدینی گفت: برخی از فرصت های ورزشی برای رسیدن به اهداف استعماری خود استفاده می کنندو می کوشند تا ورزشکاران ما نتواننددر میادین ورزشی رسالت خودرا انجام دهندکه این کارها قابل پذیرش نیست و باید بکوشیم تاکشور همواره در اوج عزت و سربلندی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۴ آذر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در هفته بسیج قرار داریم و امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: همه ما در این ایام بیش از همیشه اخلاص بسیجیان را شاهد بودیم که بسیجیان جان خود را برای امنیت و دین مردم به خطر انداخته و در دفاع از امنیت جانانه ایستادند که این امر جای قدردانی و سپاس دارد.

 

وی افزود: در فرمایشی از امیرالمومنین (ع) آمده است ایمان را اگر درجه بندی کنیم به بالاترین مرتبه ایمان که برسیم فقط اهل اخلاص دیده می شوند و زیباترین ارزش های متعالی انسانی در انسان های مخلص وجود دارد.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) افزود: حضرت زینب (س) بانوی بزرگی بودند که عظمت شخصیت آن حضرت بیش از آن چیزی است که ما بتوانیم این بانوی بزرگوار را بشناسیم.

 

وی توضیح داد: حضرت علی (ع) فرموده اند پرچم دین را ۲ گروه می توانند برافراشته نگاه دارند که یک گروه کسانی هستند که اهل بصیرت هستند و گروه دیگر کسانی هستند که اهل صبر و شکیبایی باشند،

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: آن کسی که بصیرت ندارد اگر در رده های بالای علمی هم قرار گیرد با بصیرت نمی شود به طوری که در فتنه ها مشاهده می کنیم برخی با وجود داشتن علم اما بصیرت ندارند.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) نمونه و الگویی در بصیرت و صبر هستند به طوری که در سخت ترین شرایط پرچم اسلام را برافراشته نگاه داشتند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال کشورمان درمسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ اظهار کرد: برای تیم ملی کشورمان و مدافعان سربلندی جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم خداوند متعال به آنها قوت دهد تا بتوانند به پیروزی دست یابند.

 

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه کسانی هستند که از فرصت های ورزشی برای رسیدن به اهداف استعماری خود استفاده می کنند و آنها می کوشند تا ورزشکاران ما نتوانند آزادانه در میادین ورزشی رسالت خود را انجام دهند که این چنین کارهایی قابل پذیرش نیست و باید بکوشیم تا کشورمان همواره در اوج عزت و سربلندی باشد.

 

امام جمعه قزوین در ادامه به روز بزرگداشت شیخ مفید اشاره کرد و گفت: یادوآری این چنین مناسبت هایی ضروری است زیرا شخصیت هایی همچون شیخ مفید سرمایه بزرگ معنوی بوده و حوزه علمیه در نجف، بغداد و قم به همت بزرگانی مانند این شخصیت ها پایه گذاری شده است.

 

وی یادآور شد: شهادت آیت الله سید حسن مدرس مناسبت دیگری در این ایام است که آیت الله مدرس دربرابر ظلم رضاخان و انگلیس ایستاد و این عالم بزرگوار اثرات بسزایی در فرهنگ ما داشته است.

 

کد خبر 1235041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha