هرکه وطنش را تضعیف کند به از خودبیگانگی گرفتار است

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه وطن دوستی نشانه کرامت شخصیت است، گفت: افرادی که بر ضد کشور خود موضع گیری کرده و وطن خود را تضعیف می‌کنند دچار از خودبیگانگی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکی از نشانه های تقوا دستیابی به بصیرت و آگاهی تست زیرا گاه نا آگاهی سبب تحلیل غلط می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به متن یکی از خطبه های امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه اظهار کرد: نبود شناخت درست از وطن و رهبر عادلی چون علی بن ابیطالب(ع) دو گرفتاری بزرگ جامعه مسلمانان در آن زمان بود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه وطن دوستی از نشانه های افراد با شخصیت و هویت است، گفت: امروز هم کشور ایران به این مشکل گرفتار شده و برخی شبهاتی که پیش آمده نتیجه نداشتن شناخت درسا از رهبری و وطن مبتنی بر ارزش ها و کرامت ها است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فرد با کرامت به وطن خود علاقه دارد، تصریح کرد: نخبه ای که سال ها با استفاده از بیت المال رشد کرده برای منافع شخصی، وطن خود را ترک نمی کند؛ البته نخبگان باید حمایت شوند.

آیت الله شعبانی موثقی تأکید کرد: وطن دوستی نشانه هویت و کرامت است در حالی که امروز برخی در فضای رسانه ای بر ضد کشور خود موضع گیری می کنند و فردی که وطن خود را تضعیف کند دچار از خودبیگانگی شده است.

وی با اشاره به نبود شناخت درست از شخصیت رهبری در برخی افراد هم ادامه داد: سطح زندگی رهبر انقلاب هم مانند امام(ره) در سطح مردم بوده و شخصیت معنوی او افرادی چون سردار سلیمانی را تربیت کرده است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: رهبر انقلاب جامعه را به سمت ایجاد تمدن بزرگ اسلامی هدایت کرده، مدیریت راهبردی دارد و تصمیم گیری هایش مبتنی بر عقلانیت است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تجزیه ایران تصریح کرد: مگر رهبر معظم انقلاب را می توان با پهلوی ها مقایسه کرد و طرح این مسائل همان گرفتاری و مشکلی است که جامعه به آن دچار شده است.

امام جمعه همدان گفت: این کشور تمدن و تاریخ بزرگی دارد و افتخارات فراوان و گذشته برجسته ای دارد در حالی که برخی کشورهای اروپایی کارنامه خوبی ندارند.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: دستیابی برخی دانشمندان ایرانی در روزهای اخیر به روش درمان سرطان خون، ساخت بخش از خط راه آهن در سیستان و بلوچستان، بهره برداری از 6 نیروگاه برق و موشک ماهواره بر از نشانه های پیشرفت تمدن بزرگ ایران در همین روزهای درگیر با اغتشاشات است.

وی با بیان اینکه هیچ عنوانی از منظر قانونی دارای مصونیت نیست؛ گفت: اینکه فردی در لباس ورزشکار، هنرمند، روحانی یا نماینده مجلس به بهانه آزادی بیان، صحبتی را مطرح کرده و جامعه را دچار تشویش اذهان کند؛ صحیح نیست.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: همه مردم از سطح امام(ره) و رهبری گرفته تا افراد عادی در برابر قانون مساوی اند و اگر فردی ادعایی دارد باید در مجامع قضایی آن را اثیات کند و اگر نتوانست باید در پیشگاه قانون برابر باشد نه اینکه برخی بگویند جای فلان فرد در زندان نیست.

وی با اشاره به داعیه دفاع از حقوق بشر به وسیله برخی از مقام های غربی در مورد حوادث اخیر ایران اعلام کرد: افرادی ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند که خود، بدترین پرونده های نقض حقوق بشر را دارند و حرفشان نسبت به ایران نوعی طنز است.

کد خبر 1235061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha