اخلاص بزرگترین سرمایه بسیج است/ لزوم گسترش فرهنگ بسیج

حجت الاسلام میثم تارم گفت: اخلاص بزرگترین سرمایه بسیج است و راهگشا بودن بسیج به دلیل اخلاص بسیج می باشد زیرا به واسطه اخلاص، گره‌ها گشوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۴ آذرماه ماه) حجت الاسلام «میثم تارم»، در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید؛ هنگامی که سختی ها به مرحله آخر و به آخرین شدت برسند و حلقه گرفتاری تنگ شود آن هنگام نوبت آسایش است.

 

امام جمعه جیرفت افزود: این کلام حضرت، امیدی برای انسان‌های گرفتار و دردمند است بنابراین انسان ها نباید در سختی‌ها خودشان را ببازند و به رفتارهای غیر شایسته دست بزنند.

 

وی اظهار کرد: در قرآن کریم و در روایات است که انسان در گرفتاری‌ها و مشکلات از سلاح دعا، صبر و استقامت استفاده کند.

 

حجت الاسلام تارم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، بیان کرد: آن حضرت پس از مصائب  کربلا با شجاعت در کوفه و شام به تبیین حقایق در مورد به پیامبر (ص)، امام علی (ع) و امام حسین (ع) پرداختند.

 

خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: حقیقت زن مسلمان ایرانی می باشد که حضرت زینب را الگوی خود قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: زن مسلمان ایرانی نقش مادری و پرستاری دارد و در صحنه های انقلاب اسلامی، مدیریت، تحصیلات عالی حوزه و دانشگاه با حفظ حجاب نقش آفرینی کرده است.

 

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: دشمن از حجاب و عفاف  زنان ایرانی ناراحت است زیرا از این طریق نمی تواند به کانون گرم خانواده های ایرانی لطمه وارد کند.

 

امام جمعه جیرفت یادآور شد: فردا سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امت است و امام راحل به بسیجی بودن افتخار می کردند و فرمودند؛ بسیج لشکر مخلص خدا است.

 

وی با تاکید بر این که اساس کار بسیج، دفاع از دین خدا است، تصریح کرد: بسیج تشکیلات نظامی نیست و اگر لازم شود همچون ۸ سال دفاع مقدس لباس رزم می پوشد.

 



حجت الاسلام تارم مأموریت بسیج را دفاع از ارزش ها، نظام، انقلاب اسلامی و دین خدا برشمرد و اضافه کرد: اخلاص بزرگترین سرمایه بسیج است و راهگشا بودن بسیج به دلیل اخلاص بسیج می باشد زیرا به واسطه اخلاص، گره‌ها گشوده می‌شود.

 

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که باید فرهنگ بسیج را گسترش دهیم و مدیران نسبت به بسیجیان ارزش و احترام قائل شوند، ابراز کرد: به آموزش و پرورش و دانشگاه توصیه می کنم که بر فعالیت بسیج در نهاد خودشان بیافزایند و از ظرفیت بسیجیان بیشتر استفاده کنند.

 

وی با بیان این مطلب که امروز بسیجیان یمن، خار چشمی برای اسرائیل و نوکرانش شده اند، گفت: حزب الله لبنان که نهادی بسیجی می باشد، اسرائیل و دوستانش را به هراس انداخته است.

 

حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی حوادث اخیر، تاکید کرد: ما مدیون بسیجیان هستیم و اگر بسیج در سوریه حضور نداشت قطعا وضعیت ما چیز دیگری بود.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد: رهبری در دیدار با مردم اصفهان فرمودند؛ منشأ اغتشاشات عوامل خارجی، آمریکا، اسرائیل و غرب است و آنها به طور علنی حمایت می‌کنند و قطعنامه‌های آنها نیز در راستای حمایت از فتنه گران است و باید به مردم آفرین و تبریک گفت چون راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

 

وی اظهار کرد: اغتشاشات مانع اعتراض مردم است چرا که اعتراض حق قانونی مردم است اما اغتشاشگران اعتراضات مردمی را به آشوب و فتنه تبدیل می کنند.

 

حجت الاسلام تارم در خاتمه خاطرنشان کرد: جیرفت مهد تمدن است و باید ادب، فرهنگ و همراهی با نظام و انقلاب اسلامی، دانش و بصیرت را به جهان مخابره کند.

کد خبر 1235079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha