آغاز بازسازی ورودی باب العلقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام)

کارکنان بخش پروژه‌های مهندسی آستان قدس عباسی، اقدامات بازسازی ورودی باب العلقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) را آغاز نمودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مهندس ضیاء مجید الصائغ، مدیر این بخش گفت: "مراحل توسعه و بازسازی آستان قدس عباسی به باب العلقمی رسیده است. این باب یکی از مهمترین ورودی‌های آستان قدس به شمار می‌آید. اقدامات مربوط به بازسازی این ورودی شامل: جداسازی مواد ساختمانی قدیمی، تعمیر و نگهداری جامع هر ورودی، استفاده از موادی خاص برای محافظت و طول عمر ایوان، به علاوه‌ی سیم‌کشی تمام سیستم‌های خدماتی همچون، دوربین‌های مدار بسته، برق، ارتباطات، هشدار و ...، یکی پس از دیگری در حال انجام است."

وی افزود: "همچنین این اقدامات شامل اجرای طرح تهیه شده برای این باب خواهد بود. این ورودی در ضلع غربی صحن شریف حرم حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) واقع شده است. ورودی جدید از نظر معماری و هنری با سردر داخلی و خارجی صحن شریف تناسب کامل دارد؛ به گونه‌ای که ایوان‌های قدیمی از داخل، جزء لاینفکی از ورودی‌های خارجی هستند."

بنا به گفته‌ی مهندس الصائغ: "طرح توسعه‌ی افقی صحن مطهر حضرت ابالفضل العباس ( علیه السلام) شامل پروژه‌های فرعی بسیاری است، که آن را به یکی از بزرگترین و مهمترین‌ترین پروژه‌های آستان قدس تبدیل می‌کند؛ به گونه‌ای که طی قرن‌های گذشته، مشابه آن به خود ندیده است. از جمله این پروژه‌های فرعی می‌توان به طرح توسعه ورودی‌های صحن شریف (ایوان‌های اصلی) اشاره کرد.

کد خبر 1235569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha