تفاهم‌نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و هیأت کوهنوردی خوزستان امضا شد

با حضور مدیرعامل هلال احمر خوزستان و رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تفاهم‌نامه همکاری در راستای هم‌افزایی و نجات در کوهستان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، وحید شعبانی، امروز یکشنبه (۶ آذر) در آیین عقد تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان، اظهار کرد: استان خوزستان به واسطه شرایط جغرافیایی آن و وجود مناطق کوهستانی دارای شاخص‌ها و ظرفیت های منحصر به فردی است که انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند پشتوانه‌ای برای افزایش سطح همکاری‌های عملیاتی و آموزشی در حوزه کوهنوردی استان باشد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، هدف از این تفاهم نامه را در وهله نخست ارتقای سطح علمی امدادگران و افزایش توان عملیاتی کوهنوردان دانست و افزود: ظرفیتی که هلال احمر در بحث آموزش‌های همگانی و تخصصی فراهم کرده است می تواند تحولی در این حوزه ایجاد کند.

 

وی با دعوت از اعضا هیات کوهنوردی سراسر استان برای پیوستن به خانواده بزرگ داوطلبان هلال احمر، بیان کرد: مجموعه امداد و نجات هلال احمر استان آمادگی ارائه کمک های فنی، کمی و کیفی به عزیزان کوهنورد را دارد و در هنگام بروز حوادث کوهستانی مدد کننده کوهنوردان و یاریگر  تیم های هیأت کوهنوردی خواهد بود.

 

عبدالرضا سپهری نیز در این نشست با ابراز خرسندی از فرصت به دست آمده برای همکاری بیش از پیش، تصریح کرد: بنا بر نوع تخصص و هم‌راستایی فعالیت‌های امدادی هیأت با هلال احمر در واقع این دو با هم عجین شده‌اند.

 

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان، یاد آور شد: نگاه ما در گام نخست آگاه سازی کوهنوردان برای توجه به نکات امدادی و در مرحله بعد پرورش توانایی خود امدادی و دگر امدادی در هنگام مواجهه با خطر یا مصدومان است.

 

در ادامه تفاهم نامه همکاری به امضا وحید شعبانی و عبدالرضا سپهری رسید.

 

کد خبر 1235604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha