کمیته پیگیری جذب اعتبارات سفر دولت به چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

حیدری بر ضرورت تشکیل کارگروه پیگیری جذب اعتبارات استان به ویژه مصوبات تاکید کرد و گفت: در این کارگروه باید نحوه عملکرد دستگاه‌ها در خصوص پیگیری و جذب اعتبارات مورد بررسی قرار می‌گیرد و دستگاه ‌ها در خصوص عملکرد خود پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز شنبه (۵ آذر) در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی این استان که در محل سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیتی که اعتبارات سفر در اختیار استان قرار داده است می‌طلبد در گام نخست دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه‌های مربوطه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مبادله کنند تا هر سریع‌تر مصوبات در مسیر اجرایی شدن قرار گیرد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از آنجاکه عمده اعتبارات سفر، ملی است و در اختیار وزارتخانه‌ها قرار داده شده از همین رو می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی با وزارتخانه‌های مربوطه ارتباط موثر داشته باشند و با جذب این اعتبارات مسیر توسعه‌یافتگی استان را سرعت دهند.

 

حیدری با بیان اینکه به همت دولت سیزدهم تمامی طرح‌های عمرانی نیمه‌‌تمام از سال‌های گذشته در استان فعال شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی از این طرح‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم استان در حوزه اعتبارات، جذب اعتبارات توسعه شهرستان کوهرنگ است که بعد از زلزله اختصاص یافته است.

 

حیدری بر ضرورت بهره‌گیری از فعالیت‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف استان از جمله گلخانه‌ ها تاکید کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت نیز موضوع مهمی است که باید به درستی در استان پیاده‌سازی شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای توسعه طرح‌های دانش بنیان اختصاص یافته باید به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد و بخشی از اعتبار مصوب باید در اختیار دستگاه‌های مربوطه و بخش دیگر در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرد.

 

حیدری، تامین دستگاه لجن شکن را از ضروریات استان دانست و افزود: با توجه به تجربه سیل تابستان امسال و بارش‌های پیش رو می طلبد تا در خصوص این دستگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شود.

 

کد خبر 1235682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha