فشار بر هنرمندان را از قانون پیگیری می کنیم/ برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد

عابدی با اشاره به تهدید برخی از هنرمندان در خصوص جلوگیری از فعالیت آنها گفت: فشار بر هنرمندان را از قانون پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ظهر امروز در نشست خبری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد گفت: سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی از تابستان با اعلام فراخوان شروع شد که 11 گروه در این جشنواره ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.

 

وی افزود: بعد از تشکیل کارگروه بازبینی و انتخاب آثار با حضور محمد صیفی، مهدی پرنیان و محمد گروسی، آثار بررسی شد که هفت نمایش از یزد، دو نمایش از بافق، یک نمایش از مهریز و یک نمایش از میبد توسط هیات بازبینی دیده شد که هشت اثر به عنوان کارهای پذیرفته شده معرفی شدند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: از این تعداد یکی از کارها از شهرستان میبد با مصدومیت نقش اول کار، انصراف از حضور صورت گرفت و یکی از کارها نیز به دلیل حضور بازیگر خارج استان انصراف داده شد که در نهایت شش اثر انتخاب شدند.

 

عابدی بیان کرد: بازی بزرگ بازگشت با موضوع خانواده، بازماندگان با مرگ نفس می کشند با موضوع دفاع مقدس، نمایش رویای نیمه سوخته با مضوع اجتماعی، علی گندابی با موضوع مذهبی و قتی صدای سوت می آید سرت را ببر با موضوع طنز در این جشنواره به اجرا می پردازند.

 

 

وی افزود: زمان برگزاری جشنواره از سه شنبه هشتم آذرماه تا دهم آذرماه است که اختتامیه و معرفی آثار برگزیده در دهم آذرماه در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: در بخش خیابانی میزبانی جشنواره تئاتر خیابانی مقاومت بودیم که در بخش صحنه ای نیز دو اثر از یزد در جشنواره تئاتر مقاومت به میزبانی مشهد مقدس پذیرفته شده اند که امیدواریم شاهد کسب رتبه باشیم.

 

عابدی بیان کرد: ما در یزد میزبان تئاتر جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین نیز میزبان هستیم که با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در آذرماه نیز میزبانی جشنواره ملی تئاتر ایثار در شهرستان اردکان هستیم که افتخاری برای استان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به شرایط اخیر کشور گفت: با توجه به شرایط اغتشاشات در کشور متاسفانه شاهد هجمه و فشار روی هنرمندان هستیم که به صورت ناجوانمردانه هنرمندان را تحت فشار قرار می دهند و با رفتارهای غیر انسانی هنرمندان ما را تهدید می کنند که این عده محدود هستند.

 

عابدی بیان کرد: اگر ببینیم از ناحیه خاصی این اتفاقات و فشار صورت می گیرد مورد پیگرد قانونی قرار می دهیم و در شبکه های اجتماعی نیز شاهد تروریست رسانه ای هستیم که هنرمندان ما را از کار بازدارند و در صورت مشاهده پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: هنرمندان ما زندگی خود را از هنر خود ادامه می دهند و اگرچه دو سال شاهد کرونا و تعطیلی کار آنها بودیم اما متاسفانه به دلیل فشارها همچنان شاهد فشار بر روی هنرمندان هستیم که به این روش اعتراض داریم و از هنرمندان حمایت می کنیم.

 

عابدی بیان کرد: ما از هنرمندان می خواهیم اگرچه سخت است اما تحت تاثیر فشارها قرار نگیرند و اجازه ندهند با فشار برنامه ریزی شده آنها را از فعالیت هنری باز دارد.

کد خبر 1235709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha