از پشتیبانی دولت از آموزش و پرورش تا ضرورت تربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر اجرای جشنواره ها و مسابقات دانش آموزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، معصومه نجفی پازوکی امروز (۶ آذر ماه) در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: رکن اصلی تحول در جامعه معلم است که باید به لحاظ آموزشی و تربیتی در مدارس نقش خود را به خوبی ایفا کند.
 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست گذاری آموزشی در مدارس در شرایط کنونی یک ضرورت است، گفت: توجه به اهداف سند تحول بنیادین و تربیت دانش آموزان تمام ساحتی باید مورد توجه همه مدیران مدارس قرار گیرد.
 

وی توجه به کیفیت آموزشی را از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: باید تلاش کنیم فضای تربیتی در مدارس پر رنگ شود تا دانش آموزان به لحاظ تربیتی و اعتقادی به خوبی پرورش پیدا کنند.
 

نجفی پازوکی با اشاره به اینکه علی رغم همه محدودیت ها دولت پشتیبان آموزش و پرورش است، گفت: با اشراف بر مسائل آموزش و پرورش در استان شرایط را طوری مدیریت کنید تا شاهد رشد کیفی مسائل تربيتي و آموزشی در مدارس باشیم.
 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در نشست شورای آموزش و پرورش استان، گفت: رسالت آموزش و پرورش در رشد و بالندگی و توسعه کشور بسیار خطیر است .
 

آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه باید امکانات و تجهیزات لازم برای آموزش مطلوب دانش آموزان فراهم شود، افزود: در دوسال شیوع کرونا و با فضای مجازی آموزش دچار خسران و ضربات جبران ناپذیری شد که برای جبران آن باید چاره اندیشی کرد.
 

وی از معاون وزیر آموزش و پرورش خواست با توسعه زیرساخت ها و برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی در مدارس بستر را برای تربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان فراهم کنند.
 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: علی رغم خدمات بی نظیر نظام اسلام اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، متاسفانه در بحث فضای آموزشی، مشکلات و کمبودهای زیادی داریم که نیازمند نگاه ویژه مسئولان آموزش و پرورش است.
 

سید جواد هاشمی با تقدیر از مدیر خوب آموزش و پرورش در بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی جاری، افزود: با ظرفیت های خوب انسانی در استان، نیازمند توسعه زیرساخت های آموزشی و فرهنگی هستیم.
 

وی خواستار تسریع در اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان برای ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس شد.
 

حاجی زاده، مشاور مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیز با تقدیر از فعالیت های خوب آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در تکمیل چمن های ورزشی در طرح شهید سلیمانی، گفت: 35 چمن ورزشی در فضاهای آموزشی مدارس این استان در حال انجام است که 20 مورد آن به بهره برداری رسید و مابقی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به موفقیت های آموزش و پرورش در سال جاری اشاره کرد و گفت: فرهنگیان و دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ها و مسابقات ملی خوش درخشیدند و رتبه های خوبی کسب کردند.
 

حسنعلی عزت خواه افزود: با همدلی و هماهنگی معاونین و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق و رصد مشکلات و مدیریت آنان برای رشد و بالندگی دانش آموزان بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.
 

وی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی اقدامات خوبی در بحث چمن های ورزشی انجام گرفت که نیازمند حمایت استاندار و وزارت آموزش و پرورش برای تکمیل سالن های ورزشی هستیم.
 

گفتنی است در این نشست، برخی معاونین و روسای شهرستانها و مناطق دیدگاه ها و نظرات خود را در رابطه با چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش بیان کردند.

کد خبر 1235778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha