توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کردستان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است

حبیبی گفت: رشد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کردستان نیازمند تعامل، همکاری و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، کیومرث حبیبی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: وجود اماکن تاریخی و جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعی و صنایع‌دستی‌، فرصتی مناسب برای معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری کردستان است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان افزود: باید در کنار جاذبه‌های گردشگری استان، موضوع توریسم روستایی نیز به‌عنوان یک مقوله پراهمیت مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی (زمینی، هوایی و ریلی) در کردستان تاکید کرد و گفت: چنانچه زیرساخت‌های مناسب ایجاد شود بدون تردید شاهد افزایش حضور چشم‌گیر مهمانان و گردشگران به استان خواهیم بود.

 

حبیبی یادآور شد: همچنین بهبود وضعیت نمازخانه‌هاو سرویس‌های بهداشتی محورهای مواصلاتی و بین‌راهی استان باید هرچه سریعتر در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و برقراری تعامل مناسب مابین دستگاه‌های اجرایی، گامی مثبت در راستای رضایتمندی مسافران و گردشگران در استان  برداریم.

 

لزوم سامان‌دهی اماکن عمومی به‌ویژه نمازخانه‌های بین‌راهی برای خدمات‌دهی بهتر به گردشگران

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه گفت: ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی هورامان، ثبت مریوان بعنوان شهر جهانی کلاش و همچنین سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، سبک زندگی سنتی منطقه و پتانسیل‌های دیگر فرصتی بسیار مناسب برای توسعه گردشگری استان فراهم کرده است.

 

یعقوب گویلیان اظهار کرد: سطح اشغال هتل‌های کردستان در مقایسه با قبل از ایام کرونا و سال ۹۸ از رشد قابل‌توجهی برخوردار بود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: افزایش پروازها و توسعه و تعریض راه‌های مواصلاتی بین شهری و راه‌اندازی مسیر ریلی قطار می‌تواند در جلب رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی و رونق گردشگری کردستان نقشی اساسی داشته باشد.

 

وی با اشاره به دستورکار این جلسه عنوان کرد: ضرورت نصب تابلوهای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران و گردشگران، در محورهای مواصلاتی و به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری استان بیش از پیش احساس می‌شود.

 

گویلیان همچنین بر لزوم سامان‌دهی اماکن عمومی به‌ویژه نمازخانه‌های بین‌راهی برای خدمات‌دهی بهتر به گردشگران در استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه طی ماه‌های گذشته با همکاری و مشارکت مردم، تعداد نمازخانه‌های بین‌راهی استان افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته تهران قبل از سال جدید، بیان کرد: حضور در این رویداد مهم، برای استان یک فرصت ویژه است که می‌تواند علاوه بر معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان، در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری تاثیرگذاری خاصی در پی داشته باشد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در نوروز 1402 با توجه به فرا‌رسیدن ماه رمضان در این ایام، باید با رعایت حرمت این‌ ماه مبارک اجرایی شود.

 

 

گویلیان با بیان اینکه افق و آینده‌ای روشن در انتظار صنعت گردشگری کردستان است، یادآور شد: امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مهمانان و گردشگران فعالیت کنیم.

 

 

در ادامه این جلسه نظرات و پیشنهادات نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد سفر استان  مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

کد خبر 1235779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha