قاریان برتر مجلسی  با آرای مردمی انتخاب می شوند|اعزام ۵ قاری برتر مازندران به مرحله کشوری

مدانلو با بیان اینکه قاریان ممتاز مازندران برای حضور در هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی روز جمعه ۱۱آذر ماه ازساعت ۹صبح در مصلی نماز جمعه قائم شهر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: مازندران در مرحله کشوری این جشنواره ۵سهمیه دارد.

عیسی مدانلو،‌در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ با بیان اینکه در راستای شناسایی قاری برتر تلاوت های مجلسی استان جهت حضور در مرحله کشوری هفتدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی،‌مرحله منطقه ای رقابت های استانی هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در۹منطقه از استان مازندران برگزار شد،‌ اظهار کرد:۱۱۷قاری برگزیده از ۲۲شهرستان با قضاوت ۲۴داور ممتاز استان به رقابت پرداختند که در نهایت ۱۲ نفر از قاریان ممتاز مناطق به مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت ها راه پیدا کردند.

 

دبیر رقابت های استانی هفدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی در مازندران از برگزاری مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات در شهرستان قائم شهر خبر داد و افزود: در این مرحله شش نفر از قاریان ممتاز استان بررای حضور در مرحله نهایی رقابت های استانی هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی مازندران انتخاب می شوند.

 

وی با بیان اینکه شش قاری منتخب مرحله نیمه نهایی از سراسر استان با تلاوت های زیبا و دلنشین آیات الهی روز جمعه ۱۱آذر ماه جاری ازساعت ۹صبح با حضور در مصلی نماز جمعه قائم شهر برای کسب عنوان قاری برتر استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، یادآورشد: این رویداد قرآنی با پخش زنده از شبکه استانی تبرستان همراه است.

 

مدانلو از حضور قاری بین المللی استاد حاج حمید شاکر نژاد در مرحله نهایی رقابت های استانی هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی استان مازندران خبر داد و گفت: در این مرحله سه قاری برتر که با رای داوران و مردم انتخاب خواهند شد به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

 

وی با تاکید براینکه مهمترین رویکرد جشنواره تلاوت های مجلسی، فرهنگ‌سازی برای معرفی قاریان برتری است که مردم از تلاوت آنها بهره می‌برند، یادآورشد: در حین برگزاری جشنواره برگه های رای بین حاضرین توزیع می شود تا مردم نام قاری مورد نظر خود را در برگه ها نوشته و به صندوق بیاندازد همچنین شماره ای از طریق سیمای استانی اطلاع رسانی می شود تا آرای مردمی را از منازل و محل کار هم استانی های شریف نیز دریافت نمائیم تا روند انتخاب قاری برتر و مردمی استان به درستی اجرایی شود.

 

مدانلو اضافه کرد: مازندران امسال در هفدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی ۵سهمیه دارد که سه برگزیده مرحله استانی این جشنواره و ۲برگزیده ملی شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی را شامل می شود.

کد خبر 1235925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha