فریضتین امر به معروف و نهی از منکر باید به ارزش اجتماعی تبدیل شود

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر از معضلات اجتماعی پیشگیری می کند، افزود: این فریضتین باید به عنوان یک ارزش اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا امروز در دیدار با استاندار لرستان، با بیان اینکه امروز دشمنان نظام اسلامی از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نسل جوان ما را هدف قرارداده است، اظهار داشت: ترویج و نهادینه سازی  فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بستر مقابله با توطئه های دشمنان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 

وی افزود: برای نهادینه شدن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر باید با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و نهادها  و سایر آحاد جامعه، فریضتین امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به یک ارزش اجتماعی در جامعه شود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در ادامه با اشاره به نحوه تعامل ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه های حاکمیتی، ادامه داد: از جمله نمونه های این تعامل،  تشکیل  و آموزش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر  در ادارات  است که این مهم در مرکز استان و بعضی از شهرستانها انجام شده است.

 

وی همچنین با اشاره به گزارشی از روند اجرایی برنامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان، ابراز کرد:  تشکیل و آموزش شوراهای امربه معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی، مساجد، هیات مذهبی، اصناف، بانک ها، بیمارستانها، دانشگاه ها و ... در استان  از جمله این برنامه هاست.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا افزود:  همچنین ستاد های امربه معروف و نهی از منکر  در شهرستانها و بخش های استان تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: تبلیغ و ترویج فریضتین در فضای رسانه، اجرای عملیات های تبلیغات محیطی و فضا سازی شهری ان هم در چند دوره با مشارکت دستگاه های اجرایی و نهادها اجرایی شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا اذعان داشت:  تشکیل گروه های مطالبه گری و احیاگری تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در استان از دیگر فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان است.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه به  ذکر چندعنوان انتظارات ستاد امربه معروف و نهی از منکر از استاندار پرداخت و استاندار لرستان جهت همکاری در زمینه های درخواستی قول مساعد داد.

کد خبر 1235980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha