خصوصیت خاص کاروان روایت حبیب حضور آن در بدنه مردم است

فروزانفر با بیان اینکه امسال هم هدف گذاری کاروان روایت حبیب در ۱۰ استان است، گفت: حوزه هنری احیای نام، مرام و شیوه زیست حاج قاسم در قالب برنامه های متنوع در طول سال را وظیفه خود می داند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، امیر فروزانفر امروز دوشنبه 7 آذر در نشست رسانه ای دومین کاروان هنری روایت حبیب که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: بزرگداشت نام و یاد حاج قاسم سلیمانی یک فرد انقلابی، شرقی و ملی برای هر ایرانی است. حوزه هنری که خود را متولی هنر انقلاب می داند، وظیفه دارد که به طور جدی و ثابت برنامه هایی برای بزرگداشت شهید حاج قاسم تعریف کند.

 

معاون هنری حوزه هنری با اشاره به اینکه امسال روایت حبیب را همزمان با سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می کنیم، بیان کرد: حوزه هنری وظیفه خود می داند که احیای ذکر حاج قاسم را ساری و جاری کند و مرام، شیوه زیست، شهادت و مرام مدیریتی ایشان را در قالب برنامه های مختلف در طول سال احیا کند. بر این اساس ما این برنامه ها را فقط محدود به سالگرد شهادت این سردار نمی دانیم.

 

وی با بیان اینکه کاروان روایت حبیب در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شهر کرمان به مقصد نهایی خود می رسد، افزود: رویداد کاروان روایت حبیب برگزار می شود و اتفاق دوم رویدادی با محوریت آثار هنری توسط بدنه دانش آموزی است که در مورد آن دی ماه طی یک نشست خبری اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

فروزانفر خاطرنشان کرد: امسال نیز کاروان روایت حبیب هدف گذاری خود را مشابه سال گذشته بر روی 10 استان گذاشته است. برنامه ها در حوزه هنرهای نمایشی، نقالی و پرده خوانی، نمایشگاه عکس و تجسمی، محفل نقد کتاب، کارگاه هنرهای تجسمی، شب خاطره، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، شعر، موسیقی و سرود برگزار می شود.

 

معاون هنری حوزه هنری با اشاره به اینکه سال گذشته کاروان روایت حبیب با مشارکت مکتب حاج قاسم برگزار شد، عنوان کرد: امسال نیز این برنامه بدین گونه برگزار می شود. خصوصیت متفاوت کاروان روایت حبیب حضور آن در بین بدنه مردم است. این کاروان در سال قبل در میادین، امامزاده ها و محل های تجمع مردم حضور یافت. به حق و انصاف آنچه در سال قبل برگزار شد، برنامه ای برای بدنه مردم بود؛ به خصوص وقتی کاروان وارد مناطق محروم می شد، استقبال بسیار بود، مردم می آمدند و به یاد سردار شهید حاج قاسم اشک می ریختند.

 

وی خاطرنشان کرد: همان طور که حضرت آقا فرمودند پرداختن به حاج قاسم سلیمانی نیاز به عکس العمل های هنری، فرهنگی و رسانه ای دارد. انشاءالله امسال دومین کاروان روایت حبیب برگزار می شود. مشابه سال قبل 10 استان برای این برنامه پای کار آمدند.

 

فروزانفر با اشاره به اینکه با مجموعه ای از رویدادها در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مواجه هستیم، گفت: هنرمندان حرفه ای در اتفاقات اینچنینی خوب دیده می شوند و اثر تولید می کنند و آثار آنها نیز به خوبی دیده می شود. سال گذشته دیدیم که یک بدنه هنرمندان آماتور هستند که سفارش جدی ندارند و آثارشان دیده نمی شود، هدف را بر روی شناسایی آنها گذاشتیم تا بتوانیم آنها را وارد کار کنیم. در 16 کارگروه فراخوان را اعلام کردیم که خوشبختانه آثار خوبی جمع آوری شد که امسال در قالب یک نمایشگاه به معرض نمایش در می آید.

 

معاون هنری حوزه هنری اظهار داشت: امسال ما در موضوع نوجوان تمرکز کردیم و حوزه های ثابت را نیز به هشت بخش محدود کردیم. در این زمینه طی یک نشست خبری اطلاع رسانی می کنیم و جزییات را توضیح خواهیم داد.

 

فروزانفر تصریح کرد: در کاروان روایت حبیب در سال گذشته دیدیم که مخاطبان بدنه مردم بودند نه یک قشر یا گروه خاص؛ حتی گاها چینش، پذیرایی و حفظ امنیت نیز بر عهده مردم بود. امسال هم تلاش می کنیم که از حالت رسمی مراسم بزرگداشت فاصله بگیریم و رویداد کاروان روایت حبیب در بدنه مردم اجرا شود تا تمام مردم از اقشار مختلف نیز حاضر شوند.

 

گفتنی است، دومین کاروان هنری روایت حبیب همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف تبیین شاخص های مکتب سردار شهید سلیمانی یازده آذر تا 17 دی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، منطقه آزاد کیش، فارس، یزد، کرمان و تهران برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1236006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha