خیران مدرسه ساز، ساخت ۴۰ درصد فضاهای آموزشی کشور را بر عهده دارند

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: خیران مدرسه ساز کمک حال خوبی در حوزه آموزش و پرورش هستند به طوری که ساخت ۴۰ درصد فضاهای آموزشی کشور بر عهده این خیران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محمد وحیدی، امروز دوشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز که با رویکرد تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی برگزار شد، گفت: مدرسه، کانون انسان سازی است و نگاه خیران مدرسه ساز هم نگاه انسان سازی است.

 

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: خیران مدرسه ساز کمک حال خوبی در حوزه آموزش و پرورش هستند به طوری که ساخت 40 درصد فضاهای آموزشی کشور بر عهده این خیران است.

 

وی با بیان اینکه در قانون بودجه، سهمی برای حمایت از خیران مدرسه ساز در نظر گرفته شده و باید معادل کمک‌های تحقق‌یافته خیران جهت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیرین در بودجه سنواتی لحاظ شود، افزود: هر چه کمک خیران بیشتر باشد، کمک های دولتی هم به همان میزان بیشتر است.

 

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم با بیان اینکه علم، آقایی و بزرگی برای دنیا و آخرت به همراه دارد، افزود: با علم، پیشرفت های دنیوی حاصل شده و وابستگی به بیگانه رفع می شود، ضمن اینکه علم و دانش انسان را به خدا و معنویت متصل می کند.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه برای رسیدن به علم، زیرساخت هایی لازم است، فراهم آوردن این زیرساخت ها از سوی خیران را با نگاه معنوی تفسیر کرد و افزود: مدرسه سازی خیران، تکلیف معلمان را سنگین تر می کند چراکه باید دانش آموزانی تربیت کنند که مدیون خانواده ها و خیران نشوند و بتوانند نسلی تربیت کنند که اگر مسئولیتی در آینده قبول کردند، مختلس نشوند.

 

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم با بیان اینکه امسال 190 هزار دانش آموز داشتیم که در مقایسه با سال 92 که 159 هزار دانش آموز داشتیم، شاهد رشد 31 هزار نفری بودیم، افزود: اگر کمک و همکاری خیران مدرسه ساز نبود، شاید امروز مشکلات جدی در حوزه فضاهای آموزشی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه از 210 کد مدرسه، 194 مدرسه دو نوبته است، از شروع جهاد مدرسه سازی خبر داد و اظهارامیدواری کرد بسترهای لازم برای ساخت فضاهای آموزشی استاندارد فراهم شود.

 

امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم با بیان اینکه امسال نیکوکاران مدرسه ساز ۴۴ میلیارد تومان تعهد برای مشارکت در مدرسه‌سازی داشته اند، بیان کرد: امسال ۵۸ مدرسه با ۲۲۳ کلاس درس با اعتبار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد و ۳۱ هزار و ۸۵۰ مترمربع به زیربنای آموزشی استان افزوده شد.

 

در این مراسم از کتاب «راهی به سوی بهشت» زندگی نامه دو خیر مدرسه ساز استانی رونمایی و از خیران مدرسه ساز تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1236030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha