اعزام بیش از ۸۵۰۰ گلستانی به عتبات عالیات/ هفته ای ۱۴ کاروان به کربلا می روند

میرقاسم پور با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۸ هزار و ۵۱۰ گلستانی به عتبات عالیات اعزام شدند، گفت: از این تعداد، ۶ هزار و ۹۸۰ نفر زمینی و یک هزار و ۵۲۹ نفر هوایی اعزام شدند.

سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: بعد از اربعین حسینی، اعزام زائران به عتبات عالیات نسبت به سال قبل اربعین دو برابر و استقبال مردم بیشتر شده است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: در حال حاضر هر هفته ای 14 کاروان به اضافه یک کاروان هوایی چهارشنبه هر هفته از گرگان به نجف اشرف انجام می شود.

 

وی ادامه داد: در این خصوص هم از متقاضیانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند با داشتن مدرک گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار و مراجعه به دفاتر مجاز خدمات زیارتی و شرکت مجازی در مرکز استان می توانند به ثبت نام و اعزام اقدام کنند.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: با حذف روادید زائران عتبات عالیات متاسفانه یکسری افراد سودجو با سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم نسبت به اعزام انفرادی یا گروهی زائران عتبات عالیات به صورت غیرمجاز به عنوان آزادبر اقدام کنند که تبعات امنیتی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و غیره در بردارد.

 

وی توصیه کرد: زائرانی که نیز برای ثبت نام و اعزام به عتبات عالیات صرفا از طریق دفاتر مجاز خدمات زیارتی خدمات زیارتی در سطح استان مراجعه کنند و از هر گونه اعتماد به افراد غیرمجاز پرهیز کنند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: در اربعین امسال 42 هزار نفر از استان گلستان در سامانه سماح ثبت نام کردند و اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون  8 هزار و 510 گلستانی به عتبات عالیات اعزام شدند، گفت: از این تعداد، 6 هزار و 980 نفر زمینی و یک هزار و 529 نفر هوایی اعزام شدند.

 

 

کد خبر 1236043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha