شناسایی ۵۴۹ زوج نابارور/ ۵۹۱ نفر در آستارا متولد شدند

رضایی‌پور با بیان‌اینکه ۵۴۹ زوج نابارو در بندر آستارا شناسایی شده است، گفت: در هشت ماهه سال جاری ۵۹۱ مورد تولد در آستارا ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،عنایت رضایی‌پور امروز(دوشنبه، ۷ آذر) در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای فرزندآوری و مشاوره زوجین تاکید کرد و افزود: هر اداره، سازمان و نهادی در این راستا بسته‌های تشویقی در نظر بگیرد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه مشوق‌های اقتصادی به تنهایی بر تحول جمعیت تاثیر نمی‌گذارد، تصریح‌کرد: محقق کردن قوانین و سیاست‌های جوانی جمعیت، نیازمند پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است.

 

وی با اشاره به اینکه ادارات، نهادها و سازمان‌هایی همچون آموزش و پرروش، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، بهزیستی، سپاه و بسیج، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای سیاست‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کارگاه‌‎های آموزشی برگزار کنند، گفت: در این راستا همچنین، انجام کارهای پژوهشی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ضروری است.

 

رضایی‌پور با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فضاسازی محیطی را در برنامه داشته باشند، خاطرنشان‌کرد: باید با نگاه به تحکیم بنیان خانواده، افزایش کیفیت جمعیت و مشوق‌های تسهیلاتی به سوی جبران این معضل برویم و تلاش دولت سیزدهم در این حوزه بسیار قابل توجه است.

 

فرماندار بندر آستارا به رکورد سالمندی جمعیت در ۳۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: باید یک قانون الزام‌آور به صورت تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تدوین شود.

 

رضایی‌پور با بیان‌اینکه از ابتدای سال جاری ۵۸۱ زوج کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، بحث روانشناسی و سلامت زوجین را دریافت کرده‌اند و در هشت ماهه امسال ۵۹۱ مورد تولد ثبت شده در بندر آستارا داشتیم، اظهارکرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان، ۵۴۹ زوج نابارور در سطح شهرستان شناسایی شده و از طریق حمایت‌های درمانی و بیمه سلامت جهت حل مشکلات این زوج‌ها اقدامات حمایتی دولت صورت می‌پذیرد.

 

 

 

 

کد خبر 1236072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha