حرکت شبکه تربیتی کانون فرهنگی و هنری«شمس» در جهت تحقق منویات رهبری

کانون فرهنگی و هنری شمس روستای قزل بلاغ ازتوابع خدابنده یکی از کانون های موفق استان زنجان در شبکه تربیتی است که با برگزاری کارگاه های استحکام خانواده و فرزند پروری سهم خود را در تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع جوانی جمعیت ادا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نرگس سعادتی:

روستای قزل بلاغ معروف به «روستای هنرمندان مجسمه‌ساز» یکی از روستاهای هنرمندپرور در شهرستان خدابنده محسوب می شود که ۳۳۰ خانوار در آن ساکن هستند.

 

کار اصلی ۸۰ درصد اهالی این روستا مجسمه‌سازی است. هنر پیکرتراشی و مجسمه‌سازی به وسیله قالب‌گیری و تراشیدن روی حجم گچی از ۴۰ سال پیش با ابتکار یکی از اهالی آغاز شد و از آن سال تاکنون در این منطقه رونق گرفته است. تولیدات این روستا علاوه بر عرضه به بازار استان زنجان به استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، قم، اصفهان، یزد و شیراز و دیگر مناطق کشور صادر می‌شود.

 

کانون فرهنگی و هنری شمس در مسجد موسی بن جعفر(ع) این روستا نیز از سال 89 فعالیت خود را در مسجد موسی بن جعفر روستا با 200 عضو از جوانان و نوجوانان روستا آغاز کرده است و با بهره گیری از علاقمندی این قشر به هنر توانسته با جذب این افراد به کانون به فعالیت های این مسجد رونق بخشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: بچه های مسجد موسی بن جعفر(ع) مشارکت گسترده ای در فعالیت های کانون دارند و به همین منظور برنامه های آموزشی، قرآنی، هنری و ورزشی متنوعی برای این اعضا پیش بینی و در طول هفته اجرا می شود.

 

فرشته بيگدلی محمدی ادامه داد: برگزاری كلاس‌های قرآنی از نقاط قوت فعاليت‌های اين كانون است و این دوره ها به صورت یک روز در میان در محل کانون و با حضور اساتید مجرب و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه در مناسبت های مختلف سال برنامه های عزاداری و جشن توسط این مسجد برگزار می شود، گفت: کمک های مومنانه از زمان شیوع ویروس کرونا با محوریت مسجد آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

 

بيگدلی محمدی، با اشاره به اينکه مسئولان كانون فرهنگی ـ هنری شمس روستای قزل‌بلاغ با همفكری و مشورت مسئولان ساير كانون‌ها به اين نتيجه رسيدند كه كلاس‌های آموزشی را نيز به برنامه‌های كانون اضافه كنند، ابراز كرد: از آن‌جايی كه استقبال زنان روستايی از كلاس‌های برگزار شده در كانون تا به امروز بسيار پرشور بوده است، در نظر داريم كلاس‌های آموزشی ـ فرهنگی را جهت ارتقاء سطح آگاهی اين قشر از جامعه برگزار كنيم.

 

به گفته مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شمس، پيرو بروز مشکلات درسي براي دانش آموزان، کانون شمس با توجه به درخواست اوليا و همچنين دانش آموزان عضو کانون جلسات تقويتي درسي در کانون برگزار می کند.

به گفته بیگدلی محمدی، یکی دیگر از فعالیت های این کانون برگزاری کلاس های هنری است که با تشکیل گروه نمایش، در مناسبت های مختلف، بچه های این کانون هنرنمایی می کنند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شمس ادامه داد: این کانون در زمينه هاي مختلفي از جمله فعاليت هاي اوقات فراغت تابستاني، قرآني،فرهنگي، هنري، خانودگي، تربيتي، اجتماعي، ورزشي،کتابخواني، اردويي، توانمند سازي، فضاي مجازي و کارآفريني همراه با ارئه طرح و ايده و غيره براي سنين هاي مختلف آقا و خانم دوره و کلاس برگزار مي نمايد.

 

به گفته وی، هسته کانون با شناسايي آسيب ها مختلف محله و اهالي کلاس هاي متناسب با آنها را نيز ارائه مي دهد و آمادگي در زمينه برگزاري انواع مسابقات و نمايش را دارد.

 

بیگدلی محمدی با یادآوری اینکه کلاس های آموزشی امسال در کانون با محوریت استحکام خانواده و فرزندپروری اجرا می شود، گفت: این دوره های آموزشی با هدف لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در روستا برگزار می شود.

کد خبر 1236139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha