ترویج فرهنگ  نماز در جشنواره سراسری «فجر تا فجر» همدان

حجت الاسلام حسنی حلم از برگزاری اولین جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» خبر داد و گفت: تعداد آثار دریافتی تا پایان مهرماه در سطح کشور یک هزار و ۸۱۷ اثر و آثار دریافتی از همدان ۳۵ اثر بوده است.

 

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان  گفت: تبلیغ در امر نماز از وظایف هر فرد می باشد و اکنون که جشنواره فجر تا فجر پیرامون امر نماز برگزار خواهد شد، تمامی دستگاه ها موظف به تبلیغ این امر مهم هستند و مسئولین باید از تمامی ظرفیت دستگاه ها زیر نظر خود جهت اطلاع رسانی جشنواره «فجر تا فجر» استقاده کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز همدان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج مفاهیم نماز و تبیین اثرات آن در ابعاد فردی، اجتماعی در موضوعاتی همچون: سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی می باشد.

 

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز «فجر تا فجر» در این استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: هدف این جشنواره ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی و بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان، کودکان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، هنرمندان، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، فرهنگیان و مربیان برگزار می‌شود، گفت: محورهای این جشنواره شامل مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز و کارکرد مساجد در منشور فکری امامین انقلاب و بیانیه گام دوم، نماز؛ انقلاب اسلامی، فرهنگ بسیج، دفاع مقدس و محور مقاومت، نماز؛ اقتصاد اسلامی، بهره‌وری و رونق تولید، نماز و کارکرد مساجد در حکمرانی، تمدن نوین اسلامی و سلامت اداری، نماز؛ سلامت معنوی، بهداشت فرد و جامعه و محیط زیست، نماز؛ فرهنگ، هویت و حریت کودک و خانواده طراز ایران اسلامی، است.

 

حسنی حلم اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش ویژه کودکان و دانش‌آموزان و ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود. قالب‌های بخش کودکان و دانش‌آموزان شامل ساخت کلیپ، پادکست، نقاشی، خوشنویسی، عکس و سرود است و قالبهای بخش بزرگسالان، در قالب علمی پژوهشی، تألیف، مقاله، رساله دکتری، پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی، در قالب فرهنگی هنری شامل کلیپ، پادکست، موشن‌گرافیک، پویانمایی، طرح‌های گرافیکی شامل پوستر، اینفوگرافی، کالیگرافی، سخن‌نگاشت و عکس‌نگاشت، عکس، خوشنویسی و استوری در شبکه‌های اجتماعی است.

 

وی با اشاره به سایر قالب‌های بخش بزرگسالان ادامه داد: قالب ادبی شامل شعر، داستان، قصه‌گویی، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی و در قالب سرگرمی و آموزشی، شامل بازی و ابزارهای کمک آموزشی دستی و دیجیتالی رایانه‌ای و تلفن همراه است.

 

وی تصریح کرد: نتایج مرحله استانی اول بهمن و مرحله کشوری ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری اعلام می‌شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

 

حسنی حلم با اشاره به راه‌های ارتباطی برای ارسال آثار توضیح داد: دبیرخانه جشنواره مستقر در ستاد اقامه نماز استان‌های سراسر کشور است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ آذرماه سال جاری از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام نمایند.

 

وی در پایان یادآور شد: تعداد آثار دریافتی در سطح کشور یک هزار و ۸۱۷ اثر است که از این تعداد تا پایان مهرماه تنها ۳۵ اثر از همدان دریافت شده که نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتری است.

 

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه این جشنواره باعث یک همبستگی میان ستاد اقامه نماز و آموزش پرورش شده است، تشریح کرد: همه تلاشمان را خواهیم کرد تا دانش آموزان در رشته های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی در این جشنواره شرکت کنند.

 

 

کد خبر 1236146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha