جمع آوری بیش از ۸۰۰میلیارد تومان زکات در مازندران|آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره زکات۲۵آذر است

حجت الاسلام عالیشاه گفت: زکات یک واجب فراموش شده در استان بود که با انجام کار فرهنگی در هشت ماه سالجاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که مصارف آن در بخش های جهیزیه، لوازم ضروری زندگی، اشتغال ودرمان خانوادهای نیازمند و... بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام بشیر عالیشاه امروز(۸آذر) در جلسه هم اندیشی جشنواره زکات و قرض ماندگار با حضور مسئولین زکات شهرستان ها و مبلغین زکات استان در اداره کل کمیته امداد مازندران برگزار شد،اظهار کرد: سخت ترین واجب و بالاترین واجب پرداخت زکات است که آثار و برکات آن خیر و صلاح جامعه است و عامل محبوب شدن نزد خداست.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران افزود: در موضوع پرداخت زکات باید برنامه ریزی درست انجام شود و مبلغین زکات با انجام کار فرهنگی  و تبلیغ چهره به چهره برای احیا این واجب فراموش شده تلاش نمایند.

 

وی تاکید کرد: قرض ماندگار امسال  از  برنامه های مهم در کمیته امداد است و فرهنگ سازی و نتیجه آن اثرات و برکات فراوانی به همراه دارد.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: زکات یک واجب فراموش شده در استان بوده  که با انجام کار فرهنگی درست در هشت ماه سالجاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که مصارف آن در بخش های جهیزیه، لوازم ضروری زندگی، اشتغال خانوادهای نیازمند، هزینه های درمان و... بوده است.

 

وی بیان کرد: در راستای تقویت باورهای دینی و جهاد تبیین و تشویق جامعه ‌و هدایت زکات های جمع آوری شده در ۸ دی ماه سالجاری جشنواره علمی و هنری زکات در استان مازندران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه نخستین جشنواره علمی و هنری زکات در مازندران با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار می شود، از تمامی اقشار جامعه، از جمله  دانش آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان، روحانیون، فرهنگیان، کشاورزان، اصناف، کارکنان دولت و... دعوت می شود تا با ارسال آثار در این جشنواره شرکت نمایند.

 

وی اضافه کرد:‌ جشنواره علمی و هنری زکات در دو بخش دانش آموزان و بزرگسالان در محورها و موضوعات شامل مقاله، مسابقات کتابخوانی، طراحی، نقاشی و پوستر، خوشنویسی، تیزر و موشن گرافیک، خاطره نویسی، عکس و شعر برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار ۲۵ آذر ماه است.

 

حجت الاسلام عالیشاه یادآورشد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه جشنواره زکات مستقر در اداره کل کمیته امداد مازندران با شماره ۳۳۲۶۵۹۷۰ ارتباط برقرار نمایند.

کد خبر 1236169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha