طرح «نفس»  در فارس مانع سقط  ۲۰ جنین شد

شریفی از راه اندازی طرح «نفس» خبر داد و گفت: در طرح «نفس» از تیرماه تاکنون مانع سقط شدن ۲۰ جنین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مهرداد شریفی، امروز سه شنبه (8 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: 68 بیمارستان در فارس وجود دارد که هشت هزار و 649 تخت مصوب و یک هزار و 143 تخت ویژه در بیمارستان ها قرار دارد.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: شاخص تخت ویژه شاخص مهمی است و خیلی از استان ها به خاطر محدودیت تخت ویژه به شیراز اعزام می کنند و 27 درصد ورودی بیمارستان های ما در بخش های بستری از استان های دیگر هستند و بخش سرپایی خیلی بیشتر است و این باعث شده که در داروهای فوق تخصصی و تجهیزات فوق تخصصی دچار مشکل می شود.

وی گفت: در سرانه دارو استان فارس این افزایش 27 درصد لحاظ نمی شود و داروهای خاص و فوق تخصصی بر اساس سرانه جمعیت استان تخصیص داده می شود و این در حالی است که بیماران سرپایی و داروهایی که دریافت می کنند از سرانه فارس و شیراز دریافت می کنند.

شریفی با اشاره به اینکه 173 نفر الان بستری بیماری کرونا هست که تنها 24 نفر در بخش های ویژه است، اظهار کرد: چند روزه مرگ و میر نداریم و کم شدن بیماری کرونا باعث شد به سمت دیگر کارهای گذشته برویم.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها 27 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: آمار بیماران نزدیک 27 درصد افزایش یافته است و در دوره هفت ماه اول سال 1400 میزان 670 هزار و 688 نفر به بیمارستان های فارس مراجعه کردند و در همین مدت در سال 1401 این رقم به میزان 848 هزار و 746 نفر شده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در بخش سرپایی 19 درصد مراجعه افزایش یافته است، اظهار کرد: در بخش اعمال جراحی اورژانس 52 هزار و 389 عمل جراحی عادی و 14 هزار و 876 عمل جراحی اورژانس انجام شده و در بخش خدمات پاراکلینیک چهار میلیون و 506 هزار و 372 خدمت پاراکلینکی ارائه شده است.

وی گفت: مرکز «MCMC» ابتدا از شیراز با 6 کامپیوتر راه اندازی شد و الان با سیستم مونیتورینگ تمام بیمارستان مورد بررسی و رصد قرار می گیرد و مردم می توانند با شماره 1819 در صورت وجود شکایت، تماس حاصل کنند و تمام موضوعات شکایت مورد ثبت قرار می گیرد.

شریفی اظهار کرد: رسیدگی به شکایت یکی از وظایف این مرکز بوده و از ابتدای سال یک هزار و 941 شکایت به این مرکز ارائه شده است و سامانه «1819» در حوزه اطلاع رسانی هم در مورد پزشکان، دارو و غیره را انجام می دهد و هفت هزار و 765 تماس تلفنی گرفته شده و ارباب رجوع را راهنمایی کرده است.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز افزود: جابجایی بیمار در بین شهرستان های استان فارس است و هماهنگی بین 2 بیمارستان را این مرکز انجام می دهد و ابتدای سال تاکنون 22 هزار و 138 مورد جابجایی را انجام داده اند.

وی گفت: در طرح «نفس» از تیرماه تاکنون مانع سقط شدن 20 جنین شده است.

شریفی با اشاره به اینکه ستاد تعرفه در دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است و سازمان نظام پزشکی وظیفه پیگیری این موضوع را دارد، افزود: ما توانستیم با ستاد تعرفه پس از بررسی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان را به مردم بازگشت دادیم.

وی گفت: اورژانس «115» موظف است که اگر بیماری شرایط بحرانی داشته باشد، به اولین بیمارستان جابجا کند.

شریفی افزود:‌ گردشگری سلامت در استان فارس بیش از 220 درصد رشد داشته است و فعالیت های پزشکی برای گردشگران سلامت نیز رشد قابل توجهی داشته و تمامی خدمات بهداشتی به این افراد ارائه می شود و ما از کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی اروپا هم گردشگر سلامت در فارس داریم.

 

کد خبر 1236180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha