نماز جمعه باید معرکه حضور جوانان باشد

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان قلب تپنده شهر است و باید همیشه پویا، زنده و معرکه حضور جوانان باشد، گفت: حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه یک نیاز است و باید بتوانند حرف خود را بزنند و در نماز جمعه احساس کند که پاسخ سؤالش داده می‌شود.

حجت الاسلام حسن رضایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اهمیت نماز و نماز جمعه، اظهار داشت: جوانان باید در نماز جمعه پاسخ سؤالات خود را بگیرند، مقطع حساس جوانى همراه با فوران احساسات و هيجانات درونى است و به طور طبيعى بخشى از اين هيجانات كاذب بوده و موجب بروز مشكلاتى براى اين نسل خواهد شد اما خداوند متعال در انس با نماز و ياد خودش آرامش و طمانينه قرار داده كما اينكه فرموده است: «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ: تنها با ياد خدا دلها آرامش مى يابد».

 

امام جمعه هرسین، افزود: جوانانى كه همراه با نماز رشد مى کند جوانانى با وقار، آرام و بدور از هرگونه هيجانات است زیرا دوران جوانی، حساسیت های خاصی دارد و طبق مقتضای سنی آنها آسیب ها، فحشا و منکرات آنها را در کمین خود قرار می‌دهد. جوانان بیشتر از پیران و کودکان در تیر رس گناهان قرار دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت دادن به جوانان در مساجد می‌تواند کرامت و هویت بخشی را به همراه داشته باشد و این موضوع مقدمه حضور جوانان در نمازهای جمعه می‌شود به گونه‌ای که درجمعه امام جماعت مسجد، تبلیغ نماز جمعه و آثار و برکات آن را داشته باشد و خود ایشان به همراه اهالی محل و مسجد و جوانان در نماز جمعه شرکت کنند.

 

حجت الاسلام رضایی، تصریح کرد: نماز جمعه، پیش از هر چیز یک عبادت بزرگ دسته‌جمعى است و اثر عمومى عبادات را كه تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌هاى و زدودن زنگار معصیت از قلب را دربردارد.

 

امام جمعه هرسین اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوانان و اعتماد و دادن مسئولیت به آن‌ها از جمله راه‌های جذب جوانان به نماز جمعه است و مطرح و رسیدگی به مشکلات جوانان در این فریضه الهی از دیگر راه‎‌های ترغیب و تشویق این قشر به نماز جمعه محسوب می‌شود و جوانان باید در نماز جمعه احساس کند که پاسخ سؤالاتشان داده می‌شود و کار ما باید رفع مشکلات مردم باشد.

 

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت دانش آموزان و جوانان در کارهای فرهنگی نماز جمعه استفاده کرد و حضور دانش آموزان در نماز جمعه یک نیاز است و باید بتوانند حرف خود را بزنند و در نماز جمعه احساس کند که پاسخ سؤالش داده می‌شود و کار ما باید رفع مشکلات مردم باشد.

 

 

کد خبر 1236192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha